Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 585 ggr
stallostby
0

exteriörbedömning på internet?

Förr kunde man skicka in en bild på sin häst till en tidning och få ett exteriört utlåtande om den. Skulle man inte kunna göra något sådant här? (mest för skoj skull)

Annette
0

Det var tidningen Ridsport som hade en sådan serie för många år sedan. Om jag inte minns alldeles fel var det domaren och premieringsförrättaren Lennart Ljungstorp som bedömde hästarna där.

Asagard
0

Några har provat, men det är svårt att bedömma en häst på kort. Men, testa du.

Cattis
0

Tänk bara på att inte ta kommentarer om en bild på 100% allvar. Så ingen sen förlitar sig på en "internet-bedömning". Och, om man ber om en bedömning, kan kommentarerna också bli väldans raka och det kanske inte är så skojigt. Men är man beredd att höra andras åsikter och dessutom ta det med en nypa salt - så är det up ptill var och en. Givetvo får ingen skriva elaka saker eller kritisera på oschysst vis, men kritik kan svida även om den framförs schysst.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

jojjehanna
0

Jag hittade någon sådan gammal Ridsport för något år sedan och tycker faktiskt det var kul även om det var med en stor nypa salt…

stallostby
0

#3 som jag skrev; mest för skoj skull.  Fast jag tänkte att en exteriörkunnig person tex domare kanske ville ge sina synpunkter. Inte att vi allihop skulle kommentera varandras hästar.