Gödselplockare ????
Är det någon som vet vad den lilla maskinen man kan koppla till ex en fyrhjuling och plocka upp gödseln i hagen heter. Har försökt att leta runt lite men hittar den inte.
Vad heter den egentligen ?
Har nämligen hört att den går att hyra, och det tyckte jag var ett bra alternativ till att kratta och köra bort dyngan själv.
Någon som vet ?
Även jag är intresserad av detta.
Vet att det finns industrisugare till "högarna" i hagarna, men den tar inte upp packad träck.
Någon med egna erfarenheter av dessa?
Jag har aldrig använt en själv men med dess funktio är det något jag inte tror jag skulle köpa.
Dels så är den ju inte "automatisk" då man ändå måste gå omkring och "dammsuga" upp det med slangen, dvs man måste vara två eller hoppa av själv hela tiden.
Det är med andra ord inte särskilt mycket mindre arbete mer än det med att just hiva upp det på kärran. Den enda fördelen om man annars skottar med vanlig körra är att man slipper dra det, men då måste man ju skaffa fyrhjuling i vilket fall som. Men visst har man problem med ryggen osv kan det ju absolut vara ett bra hjälpmedel.
Men jag skulle aldrig komma på tanken att köpa den i.af.
Hakuna matata!
"5 Nej jag skulle heller aldrig köpa en själv. Men jag tror det är en bra grej för tex mig med ryggproblem. Och vi har en stor åkklippartraktor att koppla den till, och man kan sitta kvar på traktorn och suga upp skiten. Såg så ut på bilderna i allafall.
Nu hade jag som sagt hört att det gick att hyre en sådan där maskin och har tittat runt lite. Och visst det finns, men frågan är om det finns i Örebrotrakten. Ingen återförsäljare i allafall.