PANIK!! Vagnslåning i Tranås!
Ekstrands Hiawatha ska avlägga sitt bruksprov på söndag i Tranås men leasarens transport har pajat så hon inte kan ha någon mellanvägg i och kan därmed inte få med sig sin Rockard. Finns det någon vänlig själ som kan låna ut sin Rockard i Tranås då jag själv inte ens äger någon. Vill inte ha med svängel då han inte gått med baksele än. Det är panik!!
Amor vincit omnia 
Du kan få låna vår, roslagsrockard, men den har ju svängel, fast om selen inte har det så spelar det ju ingen roll. Men om du får tag i någon annan så är ju det så klart bättre!
Delad glädje är dubbel glädje :)
#1 Perfekt du är en ängel!! Då vet jag att det finns vagn på plats, då kan jag pusta ut 
Kan ju vara bra med backup plan ifall något mer inträffar så finns det någon mer med vagn på plats så vore det bra att veta.
Amor vincit omnia 
#1 Funkar det att spänna fast vagnen i en Loksele med vanliga skakelremmar? Leasaren undrar då det är loksele utan draglinor hon kört med.
Amor vincit omnia 
#3 Det vet jag faktiskt inte? Men någon annan här kanske vet? Roslagsrockarden är ju ganska vanlig, så någon här inne kanske kört med loksele? Men det borde nog gå….
Bifogar en bild på hur jag satt fast vagnen så ser man kanske?

Vilken fin ponny!
Jag har kört rockard utan draglinor med min loksele, men det var med en ganska låg vagn så det blev en riktigt bra draglinje från skacklar till dragläder. Det går att köra denna vagn på bilden ovan också tror jag i loksele, men vagnen kommer att bli framtung, speciellt om ponnyn är liten. Om det är ok för arrangören att draglinjen skackel - dragläder blir lite bruten så är det väl bara att tuta och köra?
Den vagnen är ju körd på bild med en vanlig remsele som grund. Då borde en loksele funka fint!
Handlar ju abra om en gång som tur är! =)
Lycka till!
#5 Tack! 
Lotta, i värsta fall får du låna selen också! Jag har kört med hästar upp till 95 cm i den selen 
#8 Åh, tack snälla!! Vilka snälla människor det finns där ute.
Amor vincit omnia 

ifall det skulle skita sig så har jag med mig en rockard också…
En roslagsvagn det med. + en tärnsjösele som passar till shettisar över metern.
#10 Tack snälla. Jag blir alldeles rörd över hur hjälpsamma ni är.
Amor vincit omnia 

Så lite så
Jag vill tacka för era erbjudanden! Härligt att det finns folk som ställer upp!
Det är ju mitt släp som har gått sönder - mittstolpen har gått av, så jag har inget att sätta fast någon mellanvägg i. (vådan av att köra hösilagebalar i släpet…)
Jag har funderat lite och insett att det nog ändå är bäst att han får gå med sin vanliga utrustning på bruksprovet, eftersom han inte är så himla mycket körd - den här vintern försenade inkörningen med flera månader, då min utrustning (svängel+däck att släpa) hamnade i en snödriva när första snön kom före jul… Så jag har lyckats låna ett släp så att jag kan få med mig mina egna grejer.
Men TACK i alla fall för era erbjudanden, som sagt!!

Va så lite så!
Skulle det ändå skita sig så vet du att våra saker finns till låns