Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 13-bruks
Läst 1471 ggr
SannaHolmgren
0

Ponnyagility planeras i vår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Istorps hästsällskap och jag med Bruksponny planerar att ordna en agilitytävling i vår, (april/maj.) Plats: Horred (ligger mellan Varberg-Skene-Kungsbacka) 

Mera information kommer att komma på hemsidan så småningom, men man kan anmäla sitt intresse ändå.

www.bruksponny.zoomin.se

mvh Sanna

Lisa-MC
0

låter kul, måse man va medlem på ngt sätt?

Kommer antagligen ringa eller mejla lite längre fram om jag kan va med. Glad

SannaHolmgren
0

Nej medlemskap behövs inte.

Lisa-MC
0

Gladokej

Underbar
0

Såg på hemsidan att de skulle vara tömkörning också:) Är det i både dressyr och precition då?

SannaHolmgren
0

Vi är inte helt klara med propositionen ännu och inte helt klara med vilka klasser det blir, men det blir nog både dressyr och precision på töm. Vi funderar på om vi ska ska ha det indelat i "lätt" och "svår" klass, istället för junior/senior som då kommer bli mera rättvist.

Kom gärna med kul förslag om ni har på klasser och indelning, ännu finns det tid att planera och fundera.

Underbar
0

Okej det låter bra :) Vi vill gärna vara med iår blev inget förra året :/

Underbar
0

Glömde att fråga behöver man grönt kort?

SannaHolmgren
0

Nej. Grönt kort behövs inte.

Kris_J
0

TS, jag skulle vilja påstå att Horred ligger öster om KungsbackaFlört det är verkligen ute i tassemarkerna….

Inget ont om Horred, min mamma bor i IstorpTyst

Kanske jag skulle satsa på att begå agilitypremiär där med någon liten välvillig ponny som inte provat detta tidigare, speciellt med tanke på den närboende modern som då kan agera hästhållareOskyldig

Veritas odium paretFörvånad

SannaHolmgren
0

#9 Ja Istorp ligger lite avsides. Fast om man jämför med där jag bor så är det tättbebyggt. Välkommen på agilitypremiär!

Jag jobbar på proppen, det blir nog inte alls så många klasser som jag hade tänkt från början, precision/dressyrkörning blir nog tyvärr inte genomförbar, vi får klara oss utan den och försöka göra det andra så bra som möjligt istället.

Underbar
0

Neeej ingen tömkörning tråkigt:/

SannaHolmgren
0

Jo luuugn!!! tömkörning blir det, men ingen körning med vagnFlört.  Tyvärr tror jag inte det blir möjligt denna gången.

Underbar
0

Aha vad dum tänkte inte på att det stod körning, hehe.

Vad bra! Glad jag blev igen :D

Angif
0

Synd på körningen!

SannaHolmgren
0

#14 Körningen får vi ta tag i längre fram, jag känner att jag inte har tiden eller erfarenheten av körtävling för att hålla i det själv.

PROPPEN ÄR KLAR - SE HEMSIDAN!

Säg till om ni ser några fel eller om jag missat något.Glad

mvh Sanna

Tessma
0

kommer gärna och tittar. har två shettisar som jag skulle vilja testa nya grejer med men vet inte hur jag ska bete mig. Dem tävlar båda två i ponnytrav och älskar när man kör slalombanor med dem i träningen.

Bor i Veddige så är inte långt. Hur kommer jag dit?

SannaHolmgren
0

#16 Jag lägger ut vägbeskrivning på hemsidan lite senare.

Men… Ta med en ponny till någon av träningarna innan och prova påSkrattande!

Det är Istorps hästsällskap som håller i träningarna, varav en kommer att vara i Öxnevalla inte långt från rv41, så dit är ju lätt att hitta om inte annat.  IHS hemsida - finns länk till på bruksponnys hemsida.

Lisa-MC
0

när e sista anmälningsdagen?

SannaHolmgren
0

15 mars. Det har jag nog missat i proppen.

Lisa-MC
0

Kan man inte ha repgrimma när man tävlar? Elr måste man ha träns Glad

SannaHolmgren
0

Nej, träns ska det vara, eftersom det är på ihs anläggning = deras regler.

SannaHolmgren
0

Propositionen är uppdaterad och förtydligad.

Lisa-MC
0

men jag har inget bett på min ena shettis för han gillar inte de. Han har hackamore kanske funkar endå Glad

SannaHolmgren
0

Du får kontakta Anna om det som är platsanvsvarig, kanske du kan få dispens att inte använda bett. Helt omöjligt är det ju inte. Jag som inte är med i deras klubb vågar inte lova det. 

Anna Carlsson mail anna.carlsson@mark.se

Lisa-MC
0

Ok! ska kolla med henne Glad

SannaHolmgren
0

Jag hoppas vi får riktigt fint väder till det är dags och att det äntligen kan bli snöfritt. Det är ca 20 starter redan. Den 31 mars så är det agilityträning i Istorp, om någon är intresserad av att vara med eller om man vill åka och titta.

SannaHolmgren
0

Den lilla ponnyn i förra inlägget heter Agnes.

SannaHolmgren
0

Knuffar…

SannaHolmgren
0

Ikväll ska vi åka iväg på träningskväll ponnyagility i ridhuset, inför tävlingen nästa månad, jag har laddat lite batterier till kameran, hoppas jag inte glömmer den hemma sen bara.Tungan ute

Glansia
0

#28 Vad heter fuxen?

SannaHolmgren
0

#30 Slättens Merlin.

Uppfödd på Slättens Stuteri.:)