Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettpremiering
Läst 832 ggr
kajsa-kavat
0

Bett på premiering ?

Vill bara fråga er med lite mer erfarenhet från premieringar. Ska 1 åriga hingstar visas i träns på premiering ? På utställning vet jag ju att dom kan visas i grimma.

AnnaLundin
0

Kutym är att ettårshingstar visas i träns, det är SSS som tagit bort det kravet på utställningar.

Kris_J
0

Ordagrat ur  SH:s storeglemente:
"Samtliga hästar bör visas i träns. Föl samt ettåriga ston och valacker får dock visas i grimma." Dessa rader finns att läsa under 11:1 Almänna bestämmelser.

Ovanstående efterlevs inte alltid, men jag kan nästan garantera att du får tillsägelse om du inte har träns på en ettårshingst.

Veritas odium paretFörvånad

Kris_J
0

Detta står också i storeglementet under hästägaren-anmälarens ansvar unde 11.13.8:

"- ansvarar för att alla hingstar, ett år eller äldre, visas i träns av person över 16 år."

Veritas odium paretFörvånad

kajsa-kavat
0

Tack före era svar. Då blir det till att träna honom med träns då. Det är bara det att han är så liten att allt är för stort till honom. Förhoppningsvis växer han lite mer tills i september då jag tänkt visa honom Flört Han är bara 74-75 cm och har ett ganska litet huvud så 8,5 mm betten som jag har är för stora, nu i alla fall. Finns det mindre ? Och var får jag i så fall tag i dem ?

polgara
0

# 4 minder är 8,5mm finns nog inteOskyldigTungan ute

PP
0

Jag har för mej att http://www.backahastar.se/ sålde bett ner till stl 7-7,5, men för tillfället ligger deras webbutik nere så jag kan inte kolla om jag minns rätt. Obestämd

Du kan ju alltid mejla och fråga om de har något litet bett kvar.

PP
0

Dubbelt…

PP
0

Trippelt…Oskyldig

PP
0

Kvadrubelt… Skäms

kajsa-kavat
0

Tack så mycket Pernilla, jag har mailat Glad