Ajax
Våran Ajax får fortfarande inte komma hem från Slöinge djursjukhus, han har stått där i 1 vecka nu och får vara kvar över hela helgen i allfall, han har fortfarande förhöjd feber och står på smärtstillande och de har sårvård på han fortfarande, han har väldigt ont i nacken (halsen) men rör sig bra nu i allfall i så väl skritt som trav.
hm la det i fel kategori *ler* så går det ibland när man är för snabb ..

Jag har flyttat det ;)
Lycka till med Ajax.

Tack Anette *ler*
Usch stackars liten, hoppas verkligen att det sak gå att klara honom.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Stackars liten. Hoppas han piggnar till.
Så hemskt… Håll oss uppdaterade hur det går för honom.

Håller tummarna för att han snart är bra igen.

Pratade med djursjukhuset idag och Ajax låg fortfarande på gränsen när det gäller febern och i helgen fick de klippa bort en stor bit dött skinn på halsen så han har ett stort hål nu där det inte är något skinn eller päls. han vara och luktar pyton fortfarande så inte är han bra. Stackars lilla Ajax han måste ju ha jätte ont även om han står på penecelin och smärtstillande.
Vad är det som har hänt?

#7: Stackars liten! Vad han måste ha det jobbigt! 

#8 Ajax har fastnat i en ensilage häck , vi hittade honom på ryggläge , med halsen utanför och medvetslös , så det är väl pga tryckskador som han har fått det här stora såret på halsen , för han hade som sagt inget sår där från början utan bara ett rätt så litet sår uppe på mankammen och att han var halt.
På inlägg# 7 ska det stå dött kött och inte sött men jag kan inte komma in och ändra det.
Nej fy vad tråkigt. Stackars lilla Ajax. Hoppas allt ordnar sig. Han är ju så ung så han borde ha gott läkött. Nyfiken fråga, vågar du ha kvar ensilage häcken? Har ibland funderat på att skaffa riktiga höhäckar men har tvekat med tanke på skade risker. Har tidigare haft hemma snickrade foderbord som varit jättegoda att ganaga på och klia sig emot. Har även varit tveksam till dom så dom är borta nu. Har ni kunnat utröna hur han burit sig åt för att fastna?Håller tummarna att han snart är hemma igen och busar med sina kompisar.
Veritas odium paretFörvånad

#11 Jo vi har kvar dem , dessa är ju hemma gjorda och meningen är väl att vi ska köpa riktiga som är gjorda för hästar. Hur han bar sig åt för att fastna vet jag faktiskt inte , men jag vet ju att han och Mowgli är ju de två som har tryckt sig in mellan spjälorna och stått inne i och käkat ensilage , det ena jag kan komma på är att han har legat och vilat inne på ensilaget och sen skulle rulla när han skulle upp och fastna på det viset. Jag har ju ändrat lite på deras(hingstarnas) så nu kan de inte gå in i den , men stonas är som den har varit hela tiden , vi har ju aldrig haft någon som gått in innan på det viset så jag tror faktiskt att det hela var en oturlig olycka både för oss och för Ajax.

Lite information om Ajax , jag var uppe och kollade in han idag på Slöinge djursjukhus för att se om jag skulle klara av att sköta hans sår på halsen och jag kan tala om att det var ju inget litet sår utan , en bra bit av halsen som var väck , hur äckligt som helst.
Jag insåg att jag inte kunde klara av det då jag inte har någon vatten spilta inomhus då han spolades rent 2 gånger per dag , spolade såret och sen skulle det smörjas och läggas salva i såret. En bit av senan såg ut att saknas på halsen uppe vid mankammen och vi pratade om att hade detta hänt under sommartid så hade han inte kunnat klara sig för det är så stort och öppet att det hade blivit tusen larver i det och snart funderar jag på om det är lönt att behålla han. Men försäkringsbolaget kan ju inte säga något om att står kvar då det här är ett stor kött sår , tyvärr hade jag inte kameran med mig så jag kunde fota det så ni själva skulle se hur det ser ut, han är ju inne på sin 4:e vecka nu på sjukhuset men men huvudsaken är ju faktiskt att hästen får bästa möjliga vård.
#13 Stackars er. Hoppas hoppas att allt ordnar upp sig. Och att han repar på sig snart.

#13: Stackars liten … hoppas det går att hjälpa honom bli bra igen!

Usch va jobbigt, håller alla tummar, hovar, tassar och tår vi har för att han ska repa sig och kunna komma hem snart.
Stackars Ajax och stackars er, håller tummarna att Ajax blir bra snart.