Byter färg eller ??????
Höll på att borsta igenom Puzzel och upptäkte att hon har fått massor av vita strån i sin svarta päls mest på rumpan, sen halsen och lite på kroppen. Kan hon bli stickelhårig eller är det en engångs grej hon fäller jätte mycket just nu, hon är reggad som svartbrun men blir nog mer svart hon har lite brunt i manen och svansen. Men upptäckte nu dessa vita strån och det är många, tyvärr tog inte systemet här emot mina mobil bilder. Hon hade inte dem i somras. Nyfiken om hon skiftar färg ???

Vad har hon för föräldrar? Kan hon vara skimmel? Det är inte helt ovanligt att skimlar felreggas som någon annan färg. Vissa ser man på en gång att de kommer skimla av sig, men jag har varit med om hästar som inte blivit vita förrän de var bortåt 5-6 år.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Hennes mamma heter Pixie och är brun , pappa är Pavarotti och han är ju svart , sen har hon bla Stacy, Paul v.d Papenhoeve, Asso Prioe, Hagalunds Polly, Eric v.St. Zwarte Hof o Kilagårdens Maffe så det finns svarta, bruna, fux och nån ev rödskimmel.

Mitt ena fuxsto blev mer och mer stickelhårig på rumpan de första åren, men hon var "bara" fux som liten. De kan bli stickelhåriga allt eftersom..

#3 oj spännande kan ju va kul med en stickelhår men kan bli krångel med passet, jag får vänta och se när hon fällt vad hon blir sen får jag kanske be nån kolla o regga om henne. Om det är så att hon byter färg.

Hon kan inte bli skimmel med den stammen, så hon är "bara" en stickelhårig svart. Du kan ju göra en ny id-kontroll och ändra signalementet, men det är ju inget akut.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

#5 Nej det kan jag förstå satt och kollade lite på släkten och den är nästan genomgående Svarta och Bruna ett par Fuxar, Svartbrun, mörkbrun, en rödskimmel, en skimmel och en Black. Så stickelhår kan det ju bli men det är kul. Men har inte stickelhåriga en tendens att se gamla ut eller är det bara inbillning från min sida har inte sett så många om nån har bild så visa gärna.

#6 Det beror ju helt och hållet på HUR mkt stickliga de blir. Jag har en svart som är lite stickelhårig. Hon såg ut att få massor med vita hår, men det syns inte mer än på nära håll idag.
/Cattis

#7 ok va skönt , tänkte att i passet står det svartbrun men hon ser ut att vara svart och sen nu så blir hon ev lite stickelhårig. fast färgen är inte det viktigaste hon är världens goaste och det är det viktigaste en riktig´shettis , envis, söt, busig.

#8 Om det är den du har på din bild så är hon helt svart vad jag kan se iaf. :-)
/Cattis

#9 ja det är hon bilderna är från i september då hon var 1,5 år och där ser man inga vita strån men nu har de börjat komma många på bakdelen och lite på hals och kropp.

Slättens Manda som vi har haft tex är svart med stickelhår och hon är mycke stickelhårig , ibland kan man nästa tro att hon skulle bli skimmel *S* men helt omöjligt
Flera av våra svarta (även fuxen) är stickelhåriga - speciellt mkt syns det i fällningstider.

# 11-12 ni har inga bilder på dem som man kan få se,
har inte sett mer än en stickelhårig och det var min arabs mamma, så det skulle vara kul att se hur de ev kan se ut.

#14 vad fin hon är, önskar min busa kunde stå så fint vi övar men det blir lite si och så med det. Man ser lite skiftningar på bakdelen på henne.

#16 hon är verkligen snygg och man ser på kropp o bak på bilden färgskiftningen, kul och se hur min lilla ev kan komma att se ut.
Hejsan!
Mitt sto har samma sak - hon ar registrerad skack. Hon har vita har igenom det svarta man jag vet icke hur lange hon har haft det…(har bara haft henne 1 ar).
Det finns en bild pa min hemsida (den ar pa engelska), men pa framnsidan ar det vall tydligast (an pa hennes egen sida). Hon har fuxar, svarta och nagon isabel i stammen tror jag, ska titta nar jag kommer hem.
Hemsidan; www.freewebs.com/toyus
(Hon heter "Lerwick Odette")

# 18 hej precis så där börjar min busa se ut, hon var jätte fin din Odette och din lilla med.
#19 Tack
Hoppas du far upp en bild snart av din lilla med!

#20 jag försökte ta några idag får jag se om de går att lägga in dem