Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 514 ggr
Cattis
0

God morgon 2007-02-10

God morgon!

Idag har Shetland Öst årsmöte i Norrköping.
Jag skall nu åka och ge hästarna sin frukostmat. De blir väl helt förvirrade när det blir "tidigt" (allt är relativt) igen. Bonzo brukar inte uppskatta att behöva resa sig ur halmen tidiga morgnar.
Sen bär det iväg. Möte hela förmiddagen och sen årsmötet då. Skall bli trevligt att träffa alla igen idag, hur många som nu kommer.

Inte har jag kunnat sova heller, två timmar var allt jag "fick". Helt hopplöst, men sådant är livet.

Håll tummarna nu för att Hjalmar vill åka till Norrköping, och inte någon annanstans, för då vet man aldrig vart vi hamnar. Han har fått sova med motorvärmare på för att fjäska till det lite. Hoppas det hjälper hans hemska morgonhumör.

Ha en bra dag!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Marta
0

#0 Du fick iaf två timmar, var glad för det du!  Jag har inte fått en j***a blund inatt. Nu är jag innerligt trött på detta. 11 års helvete, ska det aldrig ta slut?

Vi ses väl sen…

Annette
0

God Morgon!

Jag skall på inkörningskurs med Eros idag igen. Skall bli spännande och se om de tycker vi gjort några framsteg, hemma går det jättebra på min lyxiga körbana som består av fyra melassdunkar i hörnen.

Charlotte-Aveback
0

God morgon!

Har precis skickat iväg Freja till Lilla GE-galan i friidrott. Hon får åka med en kompis då jag inte helt litar på att tån fixar bilkörning ännu … På programmet står 60 m, höjd och kula. Heja Freja!

Jag önskar dessutom Öst ett riktigt bra och givande årsmöte i Norrköping idag! Den resan har tyvärr inte varit att tänka på för rmin del …

sanne
0

Go Morgon

Här var det riktigt kallt idag 14 minus, det är vi inte vana vid, men hästarna tyckte det var skönt o komma ut ivarjefall.

Idag ska vi försöka grilla lite korv nere i sommarhagen, lite utflykt. sen ska väl Hobbe rida, o mamma springa..pust..

Ha ett bra möte ni som ska dit, och alla får ha en bra dag

sanne

[Anna-N]
0

-22 har vi i kalla Dalarna idag! Burr!

Man får varma mockning med varm choklad idag och hoppas solen kommer fram o värmer lite. Glad

Ha en bra lördag!

Pernilla77
0

God morgon!

Här är det -7 och ynkepynke snöfall, hästarna tyckte det var skönt att komma ut (som vanligt)

Ska oxå åka på Östs årsmöte.

#0 Men jag ska till Nyköping, så vi får väl se om vi syns Flört

Hanna-D
0

God förmiddag

Blev tidig start i morse… Stallet mockat och hästarna rastade, om ett par timmar bär det av till Östs årsmöte. Är några minusgrader här nu och jättefint väder!

RebeckaSvensson
0

God morgon!

Minus 10 här, och det var det även igår så det blev buss in till stan och taxi hem i natt, alltför kallt för att cykla. Inget spciellt som står på schemat idag, förutom att ladda inför ikväll.

Daladis
0

God förmiddag! Här har det varit utsläpp av häst och så har jag burit hö. Det var -22 i morse, så Thimon fick en halv bal hö och fåren fick också massor så dom ska ha att knapra på samt kross. Sen har det eldats hela fm… nu är det +22 inne och en sockerkaka står i ugnen, så strax blir det lunch och sockerkaka till efterrätt. Måste nog gå en prommis med alla efter lunch, det är strååålande vackert väder och "bara -9" nu. Grannarna skrattar när jag kommer med Thimon i grimma, en hund lös, en hund med sele och bob efter med Emil på också brukar katten knalla efter oss… Ser nog rätt festligt ut!

Ha en toppenlördag alla! Hälsningar från oss i Ockelbo //Erica

VeronicaP
0

Morrn morrn här skiner solen och en del minus grader ,

zettan
0

God eftermiddag

Nu har ja precis kommit hem efter att varit barnvakt åt brors sonen. helt underbar liten krabat. Full fart hela tiden men så snäll. Inte skrikit en enda gång och inte varit arg. Vi har lekt och skrattat hela dagen :) Fast ja e ganska trött nu :) HAn skulle sova när ja åkte och de är nästan så man själv hade velat sova en stund. men nu väntar hästarna som vill komma in i nymockade boxar. Så det är bara att ta på sig varma kläder igen och åka ut till stallet. Sen får man väl ta och kolla på melodifestivalen ikväll.

ha en trevlig kväll allesammans

Milla
0

God eftermiddag.

Sov lääääääääääänge idag, super skönt  var det.

Har "bara"hämtat ett gäng ensilage balar så nu klarar dom sig ett tag till. Nästa vecka så hoppas jag att vi får hemkört 12 storbalar så vi slipper köra och hämta själv.

Tänker inte göra ett skvatt idag.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

[Jemla]
0

God eftermiddag!

Nyss hemkommen från kryssningen som jag & Fia varit på. Lite trött och svajig är man men vad gör det när man har haft så grymt kul! Skrattande

AusaBausa
0

Go´kväll! Så här har min dag varit: 

upp o åt frukost, körde o köpte mat till hästarna. Hem o vände för att hämta ungarna sen kolla på innebandyturnering. Nästan så man blev sugen o spela själv men bara sugen.

Gubbens jobb hade turnering m jobbet. Blev sämre o sämre spel och mer o mer dricka vid drickapuserna. Hrm! Härlig efterfest det blir sen! om det äns är ngn som kommer dit…

Hämtade en pizza på vägen hem o hyrde en film till mig. Ska bara päsa ikväll o kanske blir det mest tid här. Fattar inte hur fast man kan bli här. Tiden bara springer i väg när man här.

Cattis
0

#6 Nåja, nästan samma sak ju… Generad Och hur som helst, så kom jag ju fram till rätt ställe Cool

#13 Svajig?! Ja, alkohol har den lilla lustiga bieffekten… Oskyldig

/Cattis

Cattis
0

#1 Njae, jag lyckades ju inte somna - men låg på soffan i halvdvala o desperat försökte somna. Men det gick inte för jag blev så attans stressad av att kanske försova mig OM jag skulle somna.

Jo, nog sågs vi allt :-) Och böckerna höll du ett vakande öga över minsann :-) Kul att ni tog med dem och visade, plus att Hans berättade lite diverse. Alltid intresant!

/Cattis