Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1956 ggr
ingrid
0

Höjd premie

Fick inbetalningarna för årets försäkringar och trodde det blivit fel. Någon mer än jag som drabbats av en nästan 20 % ökning på premierna i år. Har IF.

ThiffannyJ
0

Jag fick en bunt försäkringsprev, såg inga direkta höjningar. Har if.

har du ringt och kollat vad det beror på?

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Hanna-D
0

Låter inget vidare… Mina borde komma snart också.

helenecarlsson
0

På jobbet hade vissa hästar ökat med 40-50 % hos If iår andra bara någon %

ingrid
0

De sa att det var en allmän höjning för året. Stackarn han hade ingen glad kund i telefonen, när jag förklarade att om man gör premiehöjningar på detta sätt borde man kontakta sina försäkringstagare. Har fått de första två ena höjdes från 1100 kr till drygt 1300 kronor och den andra från 1300 kr drygt 1600 kr. Detta trots if-rabatten (tydligen finns ej mängdrabatt på häst längre).

Pyttis
0

Har också precis fått några av mina (If) självrisken höjd med 1000:-!Förvånad Inte ett meddelande i förväg om detta……har också If-rabatten.

SaraDoos
0

Jupp, mina har också ökat markant för i år. Dessutom har de ändrat självrisken med (2500:- till 2700:- och 4000:- till 5000:-).

Ringde också och klagade/undrade. Självrisken ökad + att jag hade 8% mer bonus och ändå var det ca 200:- dyrare/häst.

Ringde och jämförde med flera andra bolag, men If var ändå billigast så jag stannar kvar där.

ingrid
0

#6 Stannar också men de hade sluppit många samtal med ett brev som gick ut och förklarade innan man fick räkningen. Tror det kommer att bli fler än du och jag som ringer. Blir ändå nästan 2000 kr per år i höjningen för mig på hästförsäkringarna *suck

Hovgarden
0

Inga hästar som blivit över sju år då, då höjs ju premien automatiskt. Låter ju inge vidare att de höjer, har själv oxå if och har rekommenderat flera då jag tycker de är bra…

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

IdaS-A
0

Har också fått höjning, dyrt blir det med alla försäkringar men är glad att jag har alla försäkrade om något skulle hända!

Hovgarden
0

#9 absolut, man ska inte ha hästarna oförsökrade

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

PP
0

Då vet man vad man har att vänta då… Tyckte premierna höjdes mycket redan förra året (finns en gammal tråd om det).

Verkar vara försäkringsbolagens strategi att höja premien och ändra villkoren utan att meddela sej på annat sätt än att skicka en ny faktura och försäkringsbrev vid årsförfallodagen..? Obestämd Råkade ut för det när jag hade Agria tidigare och de bestämde sej för att plocka bort den fasta självrisken samtidigt som de höjde premien ganska rejält (=sämre försäkring till högre kostnad, som jag ser det).