Sommarpremiering?
Finns det något datum för sommarpremieringar i skaraborg?
Jag kollaade på www.svehast.se och de stod att datum för sommarpremeringarna skulle komma ut nu i början på april!
Jag väntar! =)
Någon som vet något om när anmälningstiden går ut??
Valla eller uppsamlingspremiering…
ok va bra…måste ju planera semestern… försökte leta själv men kollade väl på fel ställe..
Jag såg bara på startsidan att datumen skulle komma i början på april. Så får hoppas i veckan som kommer ;) Efter påsken :D

gå in på hushållningssällskapet skaraborg o titta där. Anmälningstiden går ut 15 maj har jag för mig. Vi ska anmäla ett 3års sto till svenljunga o det var iaf på en fredag v. 30
Tiderna har ju kommit för sommarpremeringarna nu! Jag funderar mest på vart jag får tag på anmälningsblanketter nu :P

#6 På www.svehast.se Gå in på "Beställ" Sen klickar du på "Ladda ner" så finns den där.

Hm, undrar om inte sommarpremieringarna i Örebro län krockar med höstens avelsvärdering..?
Någon som vet om…
…datum är bestämt för hingstpremieringen?
…stopremieringen på Kvinnersta hålls på stora körbanan?
…stopremieringen i Rättvik oxå hålls på grus?

Äsch, Dalarnas sommarpremiering krockar ju med Internationella utställningen i England… 
inga datum än för sommarpremiering??
Östergötland har premiering för ponny på Valla 10 juli.
Uppsamling den 25 september.
skaraborg?
Tack! stämmer det att ponny i nossebro är måndag 2/8 ?

#14 jo det stämmer bra det, vi ska till svenljunga med en 3åring o det är en fredag
En liten fråga igen…Alla raser är 1/8, då kan man även visa ponny då??
#16 Alla raser är alla raser 
(sen är väl i och för sig ponny inte en ras…)
Sommarpremieringen är väl öppen för alla åldrar visst?
Någon som förresten vet varför man delar upp alla raser och några raser? (en oviktigt undran eg.)
Här i mitt län E kunde man "förr" anmäla till vilken plats man ville. Då kunde det komma 2 shettisar 3 ardenner 1 fullblod osv. Först försvann nog halvbloden genom att det anordnades fölvisning av halvblodsföreningarna. Sedan blev det så att folk åkte till en plats där det visades mycket fjord, ponnyfolket åkte till Valla, kallblodsfolket till Sonstorp där det finns mycket kallblodsfolk i trakten.
I o f s kan man anmäla till vilken plats man vill nu också, men det är kul att se flera individer av samma ras, tycker jag. Vi har också fått en uppsamlingspremiering, första gången 09.