Roslagsvagn till maraton?
Hej!
Jag funderar på att köpa en roslagsvagn till min pålle.. Ni som har den, brukar ni köra maraton med den också? Bör jag köpa hårdgummihjul eller luftgummihjul?
Tacksam för svar :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Jag vet flera som kör maraton med sina Roslagsvagnar. Personligen föredrar jag hårdgummihjul på gräs och grusvägar, men inte i ridhus eller på uteridbana. (Som ju är lösare än en grusväg.) Så vilka däck du ska ha beror på var du kommer att köra oftast.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Jag använde bla en roslagsrockard när jag tävlade körning. Var kanonnöjd med den! Hade hårdgummihjul, och det funkade fint i alla grenar :)
Jag kör i sommarhagen (gräs), relativt plant men självklart lite "gupp".. Ute är det väldigt varierande, från asfalt och grusvägar till djupsand (travraka)..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
(Med andra ord, liite mer asfalt/grusväg/gräs än djupsand)
Nu har jag inte kört direkt maraton. Men jag tycker att vagnen är väldigt skön och stabil och kan tänka mig att den fungerar bra i maraton, vet flera som använder den till det.