Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 2784 ggr
Jeanette-H
0

Bedragare!!!

Har nu fått ett flertal "skumma" mail från en person som sett en annons på hastnet. vill köpa en ponny till sin systerson, kvinnan i fråga äger tydligen ett rederi som är villig att hämta upp ponnyn hon vill köpa omgående. dålig svenska vad jag kan läsa mig till. Jag hoppas verkligen inte att någon gått på det här, hon erbjuder även 100:- som garanti att hon vill ha hästen!

Jag kan inte annat än skratta åt detta, hur funtad kan man vara som person att ens komma på en sådan här idiotisk idé!?

Fler som fått dessa låånga mail ??

kicki80
0

Jag har också fått dem såg också en varning på Hästnet………

helenecarlsson
0

100kr som garanti Skrattande

Så otroligt påhittiga endel är, hoppas också ingen går på detGråter

Min sambo fick ett mail till sitt företag från ett investment bolag i Skottland som ville köpa upp hans firma (en nystartad enskild firma med liten omsättning) och fortsätta driva den givetvis skulle min sambo vara vd Guld i mun

Milla
0

Japp jag har fått och det är jag som har lagt ut en varning på hästnet

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

askungen-02
0

Har fått ett också, hoppas ingen går på detta.

Charlotte-J
0

Fick ett mail från henne igår kväll.

Amor vincit omnia Kyss

kajsa-kavat
0

Hej !

Vill någon PM:a mig och tala om vad personen i fråga kallar sig.

Har fått ett mail som verkar lite konstigt. När jag kräver att få veta mera om henne, vad hon har att erbjuda hästen, vad hon ska använda henne till, mm mm så svarar hon inte. Lika bra det kanske.

Men som sagt vad heter/kallar hon sig.(om det nu skulle vara samma person) PM:a mig är du/ni snäll.

polgara
0

Jag fick mail ifrån henne igår

kajsa-kavat
0

Fy vad dum man är ibland, bara att läsa på Hästnet och se vem ni menar. Hon som skrev till mig hade sett annonsen på Blocket, så det var alltså inte samma människa.

Miica
0

Nåja jag hade med fått mailet nu såg jag.. Att folk ens orkar..

Minsanne
0

This are international criminals, all over Europe!

Never give Your name adress, bankno etc!

Ben

Nea-1
0

Har också fått två mail från henne!

sanne
0

har fått svar flera gånger från denna person, dem är ju rätt knäppa när dom tackar för korten o kallar ponnyn något konstigt namn.

jag har ignorerat dessa mail !

IdaS-A
0

har också fått massor med sådana mail de senaste åren, tänk på att rapportera dessa mail.

senaste mailet var ifrån Matins Linda Alfred Mellon (matinsalfred002@gmail.com)

Jeanette-H
0

har fått mail från henne med olika adresser.

successlifesupportfoundation@gmail.com

raulfdrc6@gmail.com

samt adressen ovan #13

Milla
0

var rapporterar man dom?? jag rapporterade till hästnet och blev spärrad av just hästnet………………..

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

IdaS-A
0

Jamespp121@yahoo.com

hade ett mail från denna adressen också, samma innehåll i mailet men från en James

IdaS-A
0

#15 jag har hotmail och då finns det en flik där det står markra som: nätfiske vet inte hur det ser ut på andra än hotmail

AusaBausa
0

Jag har fått 2 mail jag också..sanslöst att ens försöka luras på det viset..

AusaBausa
0

Jag har fått 2 mail jag också..sanslöst att ens försöka luras på det viset..

VeronicaP
0

Jag hade en skum som ringde hit häromdagen ..

icansson
0

jag har också fått dessa mejl av då flertal av dessa ni skrivit. de konstiga är att jag har lagt ut en annons om att jag söker foderhäst.

sanne
0

har fått från samma som # 13

stallostby
0

Vad luras de med??

IdaS-A
0

att de vill köpa häst, utrustning eller vad man nu annonserar om och vill ha ens adress, banknummer osv.

Sen ska de skicka en check å då är checken på ett högre belopp än vad varan kostar, så då ska de ha tillbaka pengar eller så säger de att man kan behålla pengarna.(checkarna är falska)  Å det är alltid massa mer folk inblandat typ deras assistent, vän osv. som ska komma och hämta varan för de själva är så upptagna.

Stackars de som går på sånt här och blir grundlurade!

stallostby
0

ah.. ok…sånt går jag inte på… Trodde kanske var någon som ville köpa, seriöst, för att frakta utomlands för slakt…typ..

Silenos
0

Såna här bedägerier är ju trots allt ganska lätta att avslöja direkt. Det kan vara svårare med dem som är duktiga och vet vad de ska visa upp och säga för att man ska tro dem om gott. Sen i verkligheten är det något helt annat.

Dehlfimia
0

har också fått mail från en Linda Mellon ,och Madde vår äldsta dotter fick igår från samma person .

stallostby
0

pratade just med en kompis som har ett halvblodssto och en welshmountain till salu..hon hade fått mail av denna troligtvis..hon tog det med en klackspark, vem går på det?

Frickan_mary
0

#20 men mamma det var en kille