Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 2804 ggr
kajsa-kavat
0

Abbes tjej

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara visa er ett foto jag tog idag på min 1 åriga hingst och hans nya vän/tjej, ardennerstoet Linnea. Visst är dom söta tillsammans ? Linnea är så rädd om sin nyvunna vän.

annie
0

Vilken härlig bild på ett jättefint par! Glad

liljegren
0

Vilken söt bild!

Charlotte-Aveback
0

Åh, vad mysigt! Så gulliga de är tillsammans! Glad

Gosa
0

Åhhh så fina.

Vi har köpt ett NSV-sto i vintras som är 2 år gammal. När vi släppte henne i flocken med shettisar så blev hon helt förskräckt över alla "svarta troll" så hon flydde snabbt in till valack-hagen… Glad

…det är inte alltid storleken som spelar roll…

Frida-E
0

Abbe skulle ju lätt kunna ha Linnéas grimma som sele… Skrattande

Hanna-D
0

Jättefin bild!

PP
0

Underbar bild!

#4 Din historia får mej att tänka på när jag jobbade på ett halvblodsstuteri och hade med mej min lille valack. Han fick en box bredvid stallets största häst (176 cm över manken) och de var väldigt glada i varandra. Därför tyckte vi att det var en god idé att släppa ihop dem i hagen en dag.

Men oj, vad rädd den store Balzac blev. Han tvärvände och drog som en avlöning. Min Zorro verkade tro att det var en lek och hängde på för allt vad tygen höll. En rätt rolig syn ändå - först den enorma hästen och efter en skäckig liten plutt på knappt 89 cm över havet.

Vi var tvungna att plocka isär dem, för vi var oroliga för att den store skulle dra genom staketet. Väl i stallet igen, var de åter bästisar.

Stora hästar är bra töntiga. Oskyldig

helenecarlsson
0

Åhh va söta de är tillsammans, storleken har verkligen ingen betydelse Glad

Det är inte fullt såå stor skilland på mina men kompisar är de, ser lite kul ut på den stora för hon bara bitmärken upp till halva sidan Tungan ute

Annelie-P
0

De verkar finna trygghet i varandra, vad fint!

IdaT
0

Nu kommer jag säkert bli halshuggen, men ändå… Jag tycker inte alls att det är gulligt, små hingstar har lyckats betäcka stora ston förr, och jag skulle inte vilja ha en korsning ardenner/shetlandsponny.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

kajsa-kavat
0

"10 Nej då, du blir inte halshuggen. Vi är medvetna om vad som skulle kunna hända.

Stoet hade en större shettishingst till kompis förut, som tyvärr fick avlivas. De gick ihop i många år och det hände inget. Risken finns, men är nog minimal att Abbe skulle betäcka Linnea.

IdaT
0

#11 Fast då undrar jag om det var han eller hon som inte var intresserad? Jag personligen skulle inte vilja ta risken, oavsett.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

kajsa-kavat
0

"12 Detta är upp till stoägaren som ville ha Abbe på foder. Ännu så länge är han inte färdig hingst, men det kan ju ske fort.

Abbe kommer snart hem igen för att gå på hingstbete, sedan får vi ta ställning till vad som ska hända med honom Efter betet och efter att han visats på premieringen i september.

SofieN
0

Det ska otroligt mycket till att dom skulle få till det, risken är ju minimal. Sålänge hästarna trivs bra ihop är det ju inga problem. :)

Jättesöt bild!

MadeleneJansson
0

# 12 Hingsten är ju knappet ett år ännu….. och därmed knappt könsmogen, så jag skulle vara lugn…..

HeidiH
0

Vad gulligt! Ardennerns huvud är ju som hela lilla ponnyn!

carina-w
0

Mysig bild!!!

runas
0

Vad gulligt!

Min Bina förälskade sig för ett par år sen i en fbl valack, han ansåg henne störande o jobbig men hon gav sig inte i första tagetFlört.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

[Teddy]
0

Att de skulle kunna bli ett kärlekspar är väl inte så troligt, men finns viljan ja då går allt!
Däremot om de skulle bli osams, om ardennern tröttnar på sin lille kavaljer och sopar till honom med bakbenen, ja då flyger han väl ut ur hagen!