Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 24-köpes
Läst 574 ggr
AnnaLundin
0

lämpliga ridskoleshettisar sökes

Jag planerar att starta knatteridskola, förhoppningsvis till hösten. Till det skulle jag behöva ytterligare några ponnyer.

Min uppstartsbudget är dock begränsad, så jag söker antingen ponny att låna eller att köpa i den lägsta prisklassen.
(det bär mig egentligen emot att söka billiga ponnyer, då jag normalt anser att man ska få bra betalt för bra ponnyer, men jag har tyvärr inget val just nu… Låneponny kan vara till salu härifrån om så önskas)

Det jag söker är friska (EJ eksem eller fång, inte ens lindrigt!) fullstammade, SSS-reggade ston eller valacker med pass. De bör vara mellan ca 90-110 cm  och mellan 3-ca 20 år. (lugn verksamhet, så även äldre går bra, förutsatt god hälsa) Det är en fördel om ponnyn är riden och gärna körd sen tidigare, men annars ordnar jag med inridning och inkörning själv - det är ju ingen avancerad utbildning som krävs när små barn rider med ledare. Ett lugnt, stabilt temperament och barnvänligt sinne värderas högt. Meriter på utställning eller tävlingsbana är en bonus, men absolut inget krav!
För en äldre ponny som funkar i verksamheten är det ett livslångt hem.

Jag har ingen panik att få tag på ponnyer än, behöver dem egentligen inte förrän efter sommaren, men börjar leta och lägga ut krokar redan nu.

Har du eller vet du någon ponny som kan passa som ridskoleponny och stämmer in på ovan nämnda krav - kontakta mig på hippoteket@hotmail.com

Inlägget är låst för nya kommentarer