körning
Hej,
jag är ny på formumet. Jag är Hollandska och har två minishettisar hingstar som är ett och en halv år. Jag vill gärna köra med den när den fyller 3 år, men har själv inte mycket erfaring med körning, bara med rida häst. Är några av ni också en lite nytt med körning och hur görde ni ? First en kurs (kanske på en ridskola) eller fråga någon för att lera shettisar allt eller på något annar sett?
Det kann vara mycket fel i mitt mail, för det är fortfarande svårt att skriva Svenska. Så förlåt för det…

Välkommen hit till Shetlandsponny iFokus!
Jag är också ganska ny på det här med körning. Har ju kört vår gamla ponny, men det var en rutinerad dam som skötte allt själv :)
Jag har just börjat en inkörningskurs med min unghäst. det är jättebra och kan verkligen rekommenderas. Där gör jag allt med min ponny med en instruktör bredvid hela tiden.

Jag tycker också det är en bra sett för att börja körning. Jag har ockå bara kört med en pony soms skötte alt själv. Jag vet inte precis vägen här i Sverige, men vad är en bäst sett för att hitta en kurs i min trakten? Jag kollade på internet men kunde inte hitta nogåt :(

Var bor du?

i närheten av Värnamo. (melan Värnamo och Gislaved)

Hej,
Ett tips är att gå in på www.kuskringen.nu - kolla under distrikten och kolla vem du kan kontakta nära där du bor! Finns även bra länkar där till Körklubbar.