Stereotypa beteenden
Jag håller som bäst på och skriver ett arbete om beteendestörningar hos häst. Därför behöver jag komma i kontakt med några som har/haft häst m stereotypa beteenden och lyckats få dem att sluta med detta. Vill även komma i kontakt med dig som på olika sätt försökt få hästen att sluta men ej lyckats. Jag kommer interjvua dig via telefon eller mail - det som passar dig bäst.
Behöver även komma i kontakt med ett stort antal ridskolor (med geografisk spridning över hela landet) som kan tänka sig att svara på en kort enkät angående frekvensen av hästar m stereotypa beteenden hos dem. Alltså inte enbart ridskolor som har hästar m ST beteenden.
seijsing@hotmail.com eller PM:a eller ring på 073-8136737
Tack på förhand! /Katarina

putt

upp igen 

mkt intressant att du valt just detta. hoppas du hittar någon som hjälper dig. Läst lite om de på nätet prexis. Mkt intressant.
Lycka till med ditt arbete

#3 Tackar, ja det är ett väldigt intressant område!
Jag har nu klart med ridskolor men behöver fortfarande komma i kontakt med flera som har/haft hästar som efter någon sorts åtgärd slutat m ett stereotypt beteende.
Alla svar kommer behandlas anonymt i rapporten!
se mailadress och tele # ovan.
/Katarina

Hade gärna hjälpt till? Räcker det att hästen är livrädd för vattenkoppen o står med huvudet i backen o stirrar så fort de låter av vatten i stallet? Nejdå, det klassas nog inte som något stereotypt, men jobbigt är det, för henne själv främst! Stå o va så rädd jämt..