Hur ska jag göra nu?
Fick idag hem Pumbas beslut och kritik från avelsvärderingen. Ska dessa papper in till Fredrik ? eller ska jag vänta på DNA ?

om jag förstår de rätt så ska jag vänta på DNAt? Kommer detta ta tid tror ni? Vet att hans mamma samt pappas tagel redan finns hos SLU.
ja invänta DNA för du kan inte ansöka om RS förren du har det. Pappans DNA är redan kört, jag har ju fått svar på Prides DNA och dom har samma pappa.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#1 Pumbas borde gå fort då både mamma och pappa tagel är färdigt :D
Var ju väldigt fin kritik han fick , men Sandra har du sett att det är fel på din hemsida när man ska öppna Pumbas sida ,det öppnar sig i det lilla fönstret vid sidan om ;)

#3 vad konstigt. de gör de inte på min dator hm knepigt. ska kolla upp detta. Ja kritiken var jätte bra. Så jag är så glad.
Då hoppas jag DNA kommer snart
så han kan få sitt RS nr 
Ring SLU om svaret dröjer, det har jag fått göra och be dem skynda på så man hinner använda de nygodkända samma år.

#5 Tack Hanna. Är de Sofia Mikko jag ska prata med då`? vet att jag ringde henne för ngn månad sen angående DNA frågor.
#6 Jag pratade med en man som jag inte minns namnet på så det behöver nog inte nödvändigtvis vara Sofia Mikko men de vet dom när du ringer. Tror de har telefontid mellan 8-9 och 14-15.

#4 Det gjorde likadant på syrrans dator

#4 konstigt ska kolla på de igen. ser inget konstigt

pratat med SLU idag. Under nästa vecka kommer DNA:t köras
så hoppas hoppas att Pumba snart får träffa sin första dam 
#10 Ska du betäcka redan?! 
Delad glädje är dubbel glädje :)

#10 Kanon ju :D

#10 ne inte alla redan
Men under Maj månad ska jag börja med Vabiola. Så han inte får alla 3 samtidigt.
#11 hur menar du? Tycker du det är tidigt att betäcka än? Det är väl några ston som fått sina föl tidigt i år och måste ju således ha betäckts vid den här tiden förra året.
Jag väntar gärna med betäckningar till framåt juni-juli, jag bara menar att det är ju inte ngn nyhet att en del vill ha tidiga föl.

Vi brukar börja i början på maj om vi har möjlighet , jag har gärna något föl i början på april ;) och det är ju snart maj , tiden går fort

Jag tänker mest på min unga orefarna hingst att han ska få tid på sig så inte alla ston ska betäckas samtidigt. Jag själv tror de kan bli jobbigt för han om alla 3 ska betäckas samtidigt.
#14 I april är det nog inte så många som har betäckt, snarare mer under maj månad.
Jo det är några ston som fått föl redan, men det verkar ju vara minst lika många som förlorat sina föl, och det tycker jag är en varningsklocka.
Delad glädje är dubbel glädje :)
#17 absolut, håller med, som jag skrev så väntar jag gärna till juni-juli innan jag betäcker.
Men April är ju snart slut och Sandra inväntar ju fortfarande RS:et på hingsten, så innan det hinner komma är vi säkerligen inne i Maj-månad.
Så det är ju inte så att hon ska betäcka stona nu till helgen

hihi ne inte du i helgen de blir svårt då stoet inte ens brunstar