Va tro ni han är för ras/raser?
Ja va tro ni det skulle kunna vara för ras/raser på min a-ponny valack? Kan han ha shetland i sig och sen nån annan ras?
Både manen och svansen är tunn på han och han har även prickar runt mulen och hovarna är randiga.
Enligt förra ägaren så ha hon skrivit shetland men dock nån ren shetland "utan stam" är han ju inte då med med tanke på att både man o svans e tunn..
Nån som kan ha sina funderingar om vad han kan vara?

British Spotted Pony har ju ofta just prickar, randiga hovar och tunn behåring.

Knapstruper kan ju vara både små o prickiga….

Jag får en känsla av British Spotted Pony när jag ser honom.
En kompis till mig har en. Å han är faktiskt lite lik denne..
Så det kan det nog vara i honom!

jag tycker han ser ut att ha brittish spotted pony i sig, påminner mkt om de med randiga hovar, tunn man och svans och prickar.

#5 Fast det du beskriver har ju mer med färgen (tigrerad) att göra en en specifik ras…
Kul med era funderingar.. Kan även sj tänka mej att han kan ha brittish spotted pony i sig.. Mailade ju även hans tidigare ägare för att få reda på lite mera om ras och mera info om honom men det enda hon vet om honom är att han och ett annat shettissto hittats i ett övergivet stall i Sjöbo av ännu en tidigare ägare..
Det skulle kunna vara ett Gotlandsruss som varit framme
Veritas odium paretFörvånad
#8 huvudet påminner ju lite om ett russ ;)
#0 Hur stor/liten är ponnyn ifråga? Tänkte eftersom shettisar och brittish spotted pony är ganska små =)
#9 Vet inte riktigt hur hög han kan vara men kan tippa på att han är runt100-105 cm.. Och han är även lätt i typen..