Vilken tycker ni?
Jag söker sällskap till min b-ponny shettis då jag flyttar hem honom.
Jag sitter nu och funderar över vad jag skall ha för ras?
Jag har en stor box som jag kan ha 2 hästar i.
Jag tänker lite så att man kanske skall köpa hem en till b-ponny eller en a-ponny.
Han har tidigare delat box med en nordis. så det går bra.
Sen har jag en annan box som är också väldigt stor.
Vad skulle ni ha gjort?
Jag skulle nog ta en häst som jag hade möjlighet att hålla i arbete. En sällskapshäst har ju inte någon uppgift som den märker av så att säga. Sen skulle jag fundera lite över det ekonomiska, en A-ponny äter ju mycket mindre och så brukar de ju ofta klara sig oskodda.
Jag skulle välja en häst i samma storlek som den jag hade och försöka mig på att köra par
. Lycka till!
Även om din häst har kunnat dela box med en annan häst förut, är det ju inte säkert att han kan göra det med den hästen du köper. Har man 2 hästar instängda i samma box, måste de vara bästa kompisar.
#0 Jag skulle inte ta för givet att det går att ha den nya hästen ihop med din nuvarande. Tänk på att hästar kan få magsår av stress och det kan vara "stressigt" att dela box.
Håller med #2 och #3. Räkna inte med att de kan dela box bara för att det funkat med en häst förut. Jag ser bara på mina "lurvingar" som går på lösdrift. De är bästisar i hagen på alla plan men så tar jag in dom 2 i samma box i typ väntan på hovslagaren eller nåt och då minsann slåss dom så tofsarna ryker. Så har du 2 boxar så är det säkert lugnast att ha dom i var sin.
Amor vincit omnia