Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettföl
Läst 3864 ggr
Milla
0

Årets föl

många var det som ville ha tillbaka fölboxarna, vi har ju dragit igång dom nu men det verkar som om dom flesta ändå väljer att själv skriva egna trådar när fölen kommit så till min fråga:

Ska vi ha fölboxarna? eller ska ni själva göra trådar när fölen har kommit?

Som det är nu så blir det väldigt mycket dubbelt om dom fölen som är födda.

Vi förstår mycket väl att man är stolt över sina nyfödda och vill gärna visa hela världen dom men ska vi ha fölboxarna så är det ju där dom ska visas fram annars faller det.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

susanne-s
0

Jag röstar för fölboxarna!

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Trine
0

Jag tycker oxå fölboxarna, vill man gratulera kan man ju oftast gå in på hemsidan , om man har tid o ork!

susanne-s
0

Fördelen med fölboxarna är ju också att man senare lättare kan söka upp en specifik häst.

www.gullsmyrastuteri.se

icansson
0

jag tycker fölboxarna är bra o tycker att de ska kvarstå , men alla har inte hemsidor man kan gratta på så varför inte ha båda.

shettismaffian
0

Håller med röstar för fölboxarna, det är lättare att söka då

stallostby
0

Håller med föregående..

VeronicaP
0

Man kan ju gratta i fölboxarna ju , de gjorde man ju innan i alla fall

Pyttis
0

Fölboxen!

susanne-s
0

#7 fast innan var det en egen tråd för varje föl,  nu är det ju en tråd för varje månad… med en massa grattis skulle den bli lååååång ;-)

www.gullsmyrastuteri.se

zettan
0

fölboxen röstar jag på

[Teddy]
0

Fölbox - utan grattishälsningar. Det begriper väl alla att man vill gratta, men som sagt, det blir för långt.
Att folk inte skrev in sina föl beror kanske på att trådarna inte var nålade. Det är lättare att skriva in när man hittar dem direkt.

exitingsvillemo
0

Fölboxarna är ju super, precis som fler skrivit så är det enklare att hitta om alla ligger där.

Men varför inte båda? Förstår inte hur det skulle konkurera ut fölboxarna om folk vill lägga ut en egen tråd om sin nya familjemedlem.

Kommer det isåfall bli förbjudet att lägga ut en tråd när ens föl har kommit?

Ellinor Johansson
0

# 11 Min åsikt också.

Vill man gratta kan man ju skriva på hemsidan eller skicka mail.

VeronicaP
0

#9 ok jag har inte läst så där jättenoga i fölboxarna heller om jag ska vara ärlig hm , trodde de var som innan *ler*

Milla
0

Nej det blir inte förbjudet att göra egna trådar.

Vad vi reagerade på var att det var många som ville ha fölboxarna och när vi då la ut dom igen så verkade det som om man ändå valde att göra egna trådar och det var därför vi undrade.

Tidigare fölboxar fylldes med en massa grattis och därför har vi nu gjort  om fölboxarna som dom ser ut idag.

Det blev lite "gnäll" med dom gamla fölboxarna då det kom till vår kännedom att " nu har det fölet fått fler grattis än vad min har, vad har den fölungen som inte min har. osv osv" jo detta stämmer faktiskt.

maggan
0

#15 Helt otroligt om folk "gnäller" över hur många grattis man får!

Milla
0

#16 ja det är otroligt men så var det.

VeronicaP
0

#15 det var ju nästan kul , låter som barn som bråkar om att den ena har fått mer än vad jag har fått , ja ska de gnällas så..

susanne-s
0

# 15 Förvånad
#18 Skrattande

www.gullsmyrastuteri.se

Kris_J
0

#15 Låter som ett skämtSkrattande Orka!

Veritas odium paretFörvånad

exitingsvillemo
0

#15 hihi… Skrattande

[Teddy]
0

Det finns folk som läser God Jul hälsningar också och jämför med varandra….
Säger som Kristin: ORKA!

HeidiH
0

Känns som det hanlar mest om hur många "vänner" man har! En sån som jag skulle troligen inte få så många grattis, då inte typ ingen här "vet vem jag är". Att folk orkar som sagt..

Men kör på fölboxarna, enkelt o lättöverskådligt!

ThiffannyJ
0

För mig räcker det gott och väl med en fölbox tråd. (Den som ligger fastnålad).

Man orkar och hinner inte gratta alla, och då blir det lätt att man grattar i den tråd som ligger på första sidan. Och vill man så kan man ju skicka PM eller gratta via mejl/hemsida. Men jag visste helt ärligt inte ens att det var ett porblem med att vissa kännde sig "ograttade".

Så för att avsluta, en fölbox tråd räcker för mig!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

zettan
0

helt oroligt vad folk orkar hålla på och jämföra om sånna saker hela tiden suck säger jag bara.

stallostby
0

näe! *skratt* vad är det för dagisnivå!? Man grattar väl dem man känner eller känner för…eller känner för..

Fölboxen fanns 2008 och där presenterade jag mina föl. Och nya föl presenterades som första sida allt eftersom de kom in..eller..Obestämd

Tänkte inte så mkt på det förra året…. Tog för givet det fanns i år, därav min fråga.. Även föllistan är ett ?. Man kan maila ev föl som skall komma, men jag hittar inte listan…..?

Jag tycker vi skippar grattisarna i en ev fölbox.

Hanna-D
0

#26 Föllistorna hittar du i en egen kategori i menyn till vänster, nr 27 heter Föllistor.

stallostby
0

aha! och jag som stirrat mig blind på föllistan uppe i toppen hela tiden!Skäms men fölboxen fanns inte iaf…:/