Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: beteckningar-fölningar
Läst 1065 ggr
zettan
0

Vätska i juvret

Har ett sto som är beräknad den 1 maj. Hon har satt rejält juver. Men vätskan i juvret är orange färgat. De har varit de lite till och från. Hon äter morötter i maten kan detta orsaka de? Hon får även betfor och kraft protein samt emins mineral/vitamin.  Hon har normaltemp och äter som hon ska. Hon har normal avföring och jag tycker hon är relativt pigg.

Milla
0

då hade jag inte oroat mig, vet att mycket morötter kan färga urinen så det kan nog också färga mjölken (tror jag)

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

zettan
0

hon får liksom en morot om dagen. de tycker inte jag är mkt. Men ngn som tror jag behöver vara orolig?

zettan
0

putt

Hanna-D
0

Jag tycker det låter konstigt. Har aldrig sett orangefärgad mjölk, ring och rådfråga din veterinär.

VeronicaP
0

Jag går iof inte och trycker ut mjölk på mina ston , men frågan är om du menar orange eller gulaktig eller om det ser ut som om det skulle kunna va lite blod i det ?

För det är ju inte mjölken ännu har jag förstått det som utan den vätskan som är innan om man säger så

powderpuff
0

Är hon varm eller öm på juvret?

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

zettan
0

Ska ringa han på telefontiden idag. Men de är orange. de ser inte ut som blod. Utan mer som morotsfärgen. Hon står inne idag då vi tror snart fölis tänker anlända till världen Skrattande