Internetanmälan
Nu gällde det ju inte shetland denna gång men jag gillar tanken.
http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=409228
Tänk vad smidigt att anmäla till utställning via nätet. Det görs ju till hundutställningar så jag kan inte se varför det inte skulle fungera på häst?
#1Till vissa ponnytravklubbars tävlingar kan man göra internet anmälan, himla smidigt.
Veritas odium paretFörvånad
På Welsh sidan så kan man maila in sin anmälan till utställning, väldigt smidigt och måste vara skönt för den som tar hand om anmälan att slippa tyda "kråkfötter"!
Hakuna matata!
ja det vore väl på tiden! 
Ja, varför måste shetlandsanmälan vara underskriven, när inte andra rasers anmälan kräver detta?

Tycker också att det skulle vara himla bra att kunna anmäla sig till utställningar och så via internet.
Om man bara kunde skicka in via mailen så skulle ju det vara toppen!
Tror den anmälan skulle komma iväg lättare då med
#4 Welshens har krävt underskrift och kräver fortfarande om man skickar in papper med posten, över internet behövs det dock inte av någon anledning…
Men jag menar, varför krävs det en underskrift vid anmälan…? Är det inte ens egen ponny lär man ju inte bara kunna hämta den hur som helst även om man anmält den till en utställning. Man skriver ju i.af på en hästägarförsäkring när man kommer dit på plats med hästen.
Hakuna matata!
Jag har mailat min anmälan till en utställning en gång tror jag, har för mig att Cattis var utställningsansvarig den gången.
Det skulle underlätta mycket, det är ju stenålders att springa till brevlådan, köpa frimärke osv. ;)

Det som jag skulle tycka vara positivt är att det då skulle kunna vara lättare att få reda på om det är fullt innan man betalar in anmälningsavgiften osv Jag är hopplös med posten den kan ligga i flera veckor innan de kommer iväg, det är så att bo på landet och vara lat 

Alla andra hästtävlingar (inom SvRF) från lokal och uppåt anmäls ju via Tävlingsdatabasen (TDB) över internet, så om man kunde göra nåt liknande system inom SSS så skulle det ju underlätta väldigt mycket samt bli miljövänligare. I TDB klickar man bara i rätt tävling och vilken häst man vill ställa upp med och sen är det klart, tar två minuter ungefär.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

Ja på travet anmäler vi mest över internet hela tiden kanon smidigt :D, så då kan jag anmäla russet över internet och shettisarna med papper då :P
Vi kan deklarera via sms och internet, men anmäla en shettis, DÄR går gränsen!!
Jag vill minnas att frågan var uppe på ett årsmöte, men jag kommer inte i håg när eller vad som då sades, men något hinder var det ju eftersom att det inte går… Frågan är ju bara vad?
Delad glädje är dubbel glädje :)

Tycker det är ett bra initiativ av SH.
SvRF kör ju sedan något år tillbaka till stor del all anmälan via TDB. Jag tycker själv att TDB är väldigt smidigt.
Du lägger in dina hästar med respektive uppgifter på ditt konto. Sedan väljer du tävling och kryssar i klasser och vilken häst det gäller. Betalning sker vid anmälningstidens utgång och dras automatiskt från ditt TDB-konto som du själv "fyller på" med vanlig banköverföring.
Sedan kan man få ut en hel del information från TDB om antal anmälda i klassen, geografisk fördelning osv. Att använda samma princip för klassindelning och övrig info om utställningen borde inte vara omöjligt för en skickig programmerare.
varför så krångligt?
Det är väl bara skicka uppgifterna till utställningsanvarig i vanligt ordning, fast per mail… betalningen sker ju alltid via inbetalning i ngn form.
så gjorde jag med hunden, när jag inte förstod alla krångliga blanketter..gick lika bra det sa dom.
#14 Det faller på att man kräver underskrift.
ja det är ju klart…fast det gick ju bra med hunden..fast kanske för att det var en mindre utställning i hundmått mätt…
#15 se mitt inlägg (#6) - varför det krävs en underskrift?
Det är ju inte ens ägaren som måste skriva på pappret, så förstår inte ens varför den är nödvändig (vilket den inte är via internet).
Hakuna matata!
#17 Det får du fråga SSS.
#18 Det gör ju lixom ingen skillnad
Vem skulle anmäla och betala in till en häst som inte är en egen… Jag menar det är ju inte som att någon "snor" en häst för att åka på utställning o.O
Hästägarförsäkran på plats är ju som sagt en sak, men förstår inte vad som ska vara så nödvändigt med anmälan.
Hakuna matata!
det går inte att anmäla shettisar via nätet till SHs premieringar, utan vi får snällt fortsätta anmäla via snigelpost pga att shetlandsponnyerna inte finns med i blå basen.
jag förstår för övrigt inte heller varför underskriften ska vara nödvändig och så avgörande för just detta.

Anledningen till att det krävs underskrift på anmälan är för att man med den godkänner publicering av ägaruppgifter i katalog, medlemstidning och på Internet.
#21 Men varför är det så på shettis och inte i andra tävlings/utställningssammanhang?
Du anmäler till hopptävling via nätet, och hamnar i katalog, resultatlistor som publiceras här och där osv.
Märkligt.
#20 Är det kanske så att ni ger ut adress också? För bara namnet kan ju vem som helst ta reda på när helst de vill, adressen är ju en annan sak. Men är det endast namn så verkar det ju konstigt!
Hakuna matata!
(jag förstår fortfarande inte varför adresserna ska publiceras i katalogerna)
#23 Adresser kan man ta reda på hur lätt som helst, på t ex www.ratsit.se

#22 Kanske man medger publicering redan när man lägger in sej i tävlingsdatabasen?
#25 Ja tom det
Då kan jag då verkligen inte förstå vad det ska vara bra för… Men det är bara att "klaga" hos styrelsen och hoppas på att det kommer till höst eller till nästa år i.af! =)
Hakuna matata!
#26 Möjligt. Det var så länge sedan jag la in mina pållar, så det kommer jag inte ihåg.
Anmälde idag. Skaraborgs ponnyavelsförening arrangerar. Gick kanon att maila!!
underskriften säger ändå inget, vem vet vem som skrivit under, eller kontrolleras namnteckningen.
Går säkert att förenkla.