Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett15-sjukdomar-skador
Läst 2371 ggr
Yvonne S
0

Furunäs Ginny är död

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min älskade "Pim Pim" (Furunäs Ginny) har fått somna in idag. Den vackraste av alla vackra hästar finns inte längre.

Jag är så oerhört ledsen och att ta ett sånt här beslut är så fruktansvärt svårt. Men till slut måste man, när man prövat allt utan att det ger något resultat.

Ginny fölade utan ifyllt juver för en vecka sedan. Fölungen var mkt svag och dog efter ett dygn. Veterinären sa att den var född för tidigt. Ginny själv fick (el. hade redan?) feber och ville inte äta. Hon behandlades av veterinären och för att inte få hyperlipemi fick hon beta på gräsmattan eftersom det var det enda förutom havre som hon ville ha. Då fick hon fång istället. En fånghäst som inte får äta gräs och som inte äter något annat.

Kommer att sakna henne så oerhört…

VeronicaP
0

Beklagar sorgen

JennyR
0

Åh så tråkigt Gråter

Idag är det ett år sedan min Blondie fick somna in, så jag vet hur det känns Gråter

AnTeX
0

Tråkigt att höra

runas
0

Beklagar sorgen

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Charlotte-Aveback
0

Nej, så fruktansvärt tråkigt, Yvonne! Lider verkligen med dig! Lilla fina Ginny … att det skulle gå så illa … Tänker på dig!

zettan
0

Tänker på dig och beklagar sorgen av ett mkt fint sto.

Milla
0

Tänker på dig och beklagar din förlust.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

[Anna-N]
0

Beklagar! Så tråkigt med fina Ginny!

susanne-s
0

beklagar både sto och föl. Så tragiskt

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Turgubben
0

Beklagar förlusten av både sto & föl

Trine
0

Beklagar verkligen.

icansson
0

Beklagar verkligen. Hon var ett mycket fint sto.

Gosa
0

Så sorgligt, tänker på er…

Pyttis
0

Så bedrövligt att mista både sto och föl…..

Hanna-D
0

Beklagar er förlust.

[randi]
0

Åh vad sorgligt

PetraJ
0

Beklagar

Annelie-P
0

Inte roligt, beklagar sorgen.

BoelH
0

Beklagar!

ingrid
0

Beklagar sorgen

jojjehanna
0

Beklagar

achibaldsminiatyrer
0

Beklagar

Anna-Karin
0

Beklagar verkligen en förlust av ett fint sto!

Yvonne S
0

Tack för alla värmande ord.

Det känns tungt och som flera andra har skrivit är det inte roligt med Shetland för tillfället. Det är svårt att glädja sig åt de andra små fölen när man levt i sån oro.

Ginny har funnits här jämt känns det som. För tio år sedan var det henne vi föll för bland alla de vackra svarta ponnyerna på Furunäs. Hon hade det där extra som gjorde att både jag och min man föll för just henne. Vi förstod ganska snart att det här var en dam med stort behov av integritet och att vinna hennes hjärta och vänskap tog tid för både hästar och människor. Det kanske är därför som tårarna inte vill sluta rinna, jag vann hennes hjärta och jag trodde att hon skulle finnas här för evigt…

Sov gott "Pim Pim"