Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 1819 ggr
SofieN
0

Utställningskurs, intresse?

Jag tänkte bara kolla om det finns några intresserade som skulle kunna tänka sig att vara med och/eller hålla i en utställningskurs!

I en annan tråd kom vi fram till att vi i alla fall var tre stycken som var intresserade, två som bor i västerås och en som bor i enköping och det vore önskvärt att kursen hålls relativt nära.

Jag skulle gärna vilja träffas ett par timmar med någon kunnig som kan ta upp lite teoretiskt och praktiskt om utställning, dit man har möjlighet att ta med sig sin häst och få lite hjälp.

Är det någon kunnig som känner sig manad att lära ut lite utställningskunskaper mot kostnad, gör ett inlägg i tråden eller pm:a! Lika med er som vill deltaga :)

SofieN
0

Jag glömde bort min syster, är nästan helt säker på att hon också skulle vilja vara med, så det blir fyra intresserade. :)

Tezzy
0

Jag är också intresserad, vi finnsd i Bålsta inte sålångt bort från er alla Glad

SofieN
0

#2 Vad roligt! Bra att vi bor ganska nära :)

Mantasmatte
0

Jag är fortfarande intresserad :)

Johanna-Granberg
0

Jag kan ta upp detta på årsmötet som är den 13/3 med Shetland Nord, är även villig att hålla i kursen. Brukar lägga dem i maj någon gång om det är OK?!Skrattande

SofieN
0

#5 Superbra Johanna! Vore väldigt tacksam om du skulle vilja göra det :)

Vet du någon ev. plats som kursen kan vara på?

Mantasmatte
0

Tack Johanna! Å vad roligt, jag ser redan fram emot kursen Glad

Vi kan ev vara hemma hos mig om det passar. Jag har en ridbana modell "islandshästridning" (dvs inte enorm) med grus underlag. Blir vi inte jättemånga går det nog att knö ihop ett gäng transporter. Viktigt är såklart bara friska vacc hästar eftersom jag har små föl Flört

Finns även ponnier och låna om någon hellre vill det. Jag bor söder om Enköping.

[Evelinan]
0

Vad roligt!
Jag är också fortfarande intresserad :)

abbe75
0

Jag bor nu inte i er närhet men skulle ändå vara intresserad av en sådan här kurs om den annordnades innom Shettland Syd hells runt Tingsryd med omnejd.

susanne-s
0

#7 Använd dina hästar att "visa" med så behöver du inte ha andra hästar hemma hos dig, så har vi gjort här när vi haft visningskurser.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

SofieN
0

#10 Fast jag skulle tycka att det var roligare att träna med sin egen.. Fast det är ju smidigt om man kan åka utan transport förstås.

[Evelinan]
0

För min del så skulle jag tycka att det var mer värt att få träna med egna ponnyn. För att få tips och råd just riktat till oss.

Kanske är en bättre idé att hålla det på ett "neutralt" ställe då, om man inte vill ha hem andra hästar och eventuella smittor till sin egen gård?

Stegsholms
0

Jag är också ev intresserad. Är väldigt beroende på när det blir. Jag finns på södra sidan av Stockholm. Men det är ju inte så långt!

Miica
0

#9 ajg skulle också vara intresserad utav en liknande kurs med shetland syd. finns tre mil ifrån tingrsyd!

Går ju boka ridhuset i Ingelstad ett par timmar om man vill med. Tror de kostar 100 kr i timmen eller ngt!

Tezzy
0

Puttar lite Glad

Johanna-Granberg
0

Kommer att bli en i Mälardalen i maj någon gång, håll ögonen öppna på Nords hemsida, info kommer där!

[Evelinan]
0

Jippi! Skrattande

SofieN
0

Jaa, vad roligt! :)

proppis
0

Jag skulle också väldigt gärna vilja gå en utställningskurs, men jag bor i västernorrland, så de är lite långt för mig.
Men om det finns fler norrläningar som är intresserad kanske nord kan anordna en även här uppe? =)

Tezzy
0

Såg att infon kommit upp nu på shetland nord

Men undrar om man skulle ha egen häst med eller hur det nu blev står ingen om de?

Och om man måste vara medlem hos nord för att få deltaga?Skrattande

Petra-Stark
0

Det kommer bli en visningsträning i hälsingland (om det går som vi tänkt) någon gång i juni.

Tezzy
0

Ingen som vet? Rynkar på näsan

Rubiinen
0

Jag var på årsmötet när dom tog upp det här.
Då pratade dom om att man skulle få ta med sig egen häst så det tror jag! Glad

Det blir en hel-helg för shettisar på Stigsbergs gård.
Den 8 maj har RKS tävling och den 9 maj har Sh. Nord utställningsträning. Roligt! Glad

SofieN
0

#23 Det hade jag helt missat.. Kanske skulle försöka vara med båda dagarna :)

Rubiinen
0

Klart du ska komma! Det är första delen av RKS sommarcup då Glad

SofieN
0

#25 Men det är ju ingen körning, det var ju det jag var mest sugen på :)

Rubiinen
0

Hm.. Vi tyckte anläggningen var lite för liten för att ha körning på. Fanns inga bra framkörningsmöjligheter tyvärr.

SofieN
0

#27 Men i Uppsala var det ju körning i alla fall, det ska jag försöka planera in! Perfekt när det ändå är ganska nära för min del.

Vad går sommarcupen ut på, hittade ingen info på hemsidan om det. Samlar man poäng eller nånting eller är det bara vanliga tävlingar?

Rubiinen
0

Läser man sista proppen så står det längst ner :) Har gjort ett inlägg här på iFokus om det. Läs det, fråga sen om det är nåt du inte förstår :)

[Evelinan]
0

Putt putt!

Jag ringde precis och anmälde mig. Var lite orolig för att inte få någon plats eftersom det känns som om jag är lite sent ute. Men döm av min förvåning att jag var nummer två som anmält.

Vart har alla andra som var intresserade tagit vägen? Se till att anmäla nu så att det verkligen blir av. Vore otroligt synd att missa ett sånt här tillfälle när det annordnas!

SofieN
0

#30 Jag ska ringa och anmäla mig och syrran lite senare, så då är det fyra i alla fall. Vore synd om kursen inte blev av…

Mantasmatte
0

Jag ska oxå anmäla! Lovar!!! Gör det ikväll.

SofieN
0

Synd att kursen inte blir av :(

Jag anmälde, men blev sedan tvungen att jobba då dom suttit upp mig på en tid och jag fick/kunde inte byta bort den.

Hoppas det kommer något annat tillfälle det blir av, hade ju sett fram emot det.