Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 4128 ggr
Peppe
0

Att bli ID-kontrollant

Vet att det finns flera id-kontrollanter här inne, slänger därför in detta här också då jag inte hittar den info jag vill ha någonstans!

Vart ska man vända sig om man vill bli ID-kontrollant (inkl. chipning med full behörighet) för häst? Hittar ingen info om HUR det går till eller vart man blir detta

Går man bara en kurs eller hur går det till? Är det flera dagar? Vart finns dessa kurser?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

ThiffannyJ
0

Har för mig att denna fråga varit uppe tidigare, och då fick man till svar att det fanns tillräckligt med id kontrollanter och det inte (då i alla fall) fanns någon tanke på att utbilda flera. Men jag kan ha fel.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Ahnna
0

Jag har velat bli ID-kontrollant och chipmärkare i flera år, men har fått samma info som #1. Dock så håller jag absolut inte med om att det finns tillräckligt många, för när jag har behövt dessa människor så har de funnits 1-2 timmars resväg härifrån… Och har inte haft så mycket tid att de har velat åka hit!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Peppe
0

http://www.stuterikry.se/kurs/chip10.htm

ramlade över denna när jag googlade runt. lägg märke till att det är år 2010! uppenbarligen utbildar dom ju ID-kontrollanter? :S

Norrveda
0

Jag har fått förfrågan av ett gäng veterinärer som vill gå ID-kurs här i Norrtälje och planerar arrangera kurs. Har pratat med SH och ska bara få ihop datum med utbildaren!

Finns det fler som är intresserade är det bara att höra av sig till mig nu så vi vet inför planeringen. Vet dock inte om det går att få ihop chipkurs med tillräckligt många "försökshästar" då de flesta hästar numera är chipmärkta men det kanske går??

Anmäl intresse till mig på mail helena.norrveda@telia.com

Peppe
0

tyvärr är nog 40 mil lite för långt för mig i dagsläget =(   kanske om kursen är under sommaren?

IdaS-A
0

#5 Hör med lokalföreningar eller rasföreningar om det ska anordnas någon kurs, tror endast att de har kurser om intresset är tillräckligt stort då SH tycker att det redan finns tillräckligt med utbildade ID-kontrollanter och chipmärkare.

Lauth
0

Du har mail från mig!

Ahnna
0

#4 Vet du när kursen i så fall blir? Jag är intresserad, men ska ju gå domarkurs i körning nu i maj så kassan är lite anstängd… Oskyldig

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

exitingsvillemo
0

#4 jag är också intresserad av kursen och undrar samma som Ahnna; vet du när kursen blir? Samt vad det skulle kosta att gå den?