Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: premiering
Läst 398 ggr
FredrikN
0

Fråga om anmälan till Hingstpremering

Vi har en hingst som vi skall visa till hösten. Hans mamma är inte visad för rs. Men kommer att visas innan hingstpremeringen. Men fråga är ju om stoet får sitt rs nr innan vi skickar in anmälan till hp. Hur ser man på detta? är det möjligt att skicka in anmälan och senare komplettera med med stoets rs nr?

Är det någon som har gjort så här innan?

RebeckaKihlberg
0

Jag har för mig att jag kunde kompletera trav-resultat till "Barre" innan jag visare honom i Värnamo sept-05. Bäst är nog att ring alt. maila SPAF.

AnnaLundin
0

Skriv på anmälan att stoet ska visas för stambokföring och att du kompletterar med RSnumret så snart det finns. Kanske hinner du inte få numret innan han visas, det viktigaste är då att du tar med dig premieringsprotokollet och visar att hon har stambokförts.

FredrikN
0

tack för svaren.

Mailade spaf och fick svaret

"Du kan anmäla hingsten innan modern visas och ange det på anmälningssedeln. Därefter kompletterar du med RS-nr. Var snabba med att skicka in passet efter stambokföringen och påtala (skriv utanpå kuvertet) för Fredrik Jedenius att hingsten ska visas så kanske han påskyndar numrerandet. "