God eftermiddag 5/5
Fick åka hem från jobbet idag lite tidigare då de ringde från fritids, min mellersta mår inte bra idag. Jag misstänker att hon har blivit förkyld. Ligger nu och sover på soffan stackarn, med huvudvärk. Och vi som hade planerat att åka häst och vagn. Det får bli senare i veckan istället.
Igår hände en mycket härlig grej, inte så shettisrelaterat, men jag måste bara få berätta… jag och min minsta tjej hittade en bortsprungen schäfertik. Den var omöjlig att kalla på, bara sprang iväg så fort hon såg mig, men jag kom ihåg att det var en annons förra veckan i tidningen om en förlorad hund, så jag åkte hem och ringde upp och det var samma. Jag mötte upp ägaren och visade var jag sett henne. Hon berättade att schäfern varit bortsprungen i 11 dagar, och att hon hade börjat lägga ut mat och filtar på ställen där folk sett henne mest för att så småningom kunna fånga henne med hjälp av en bur, polis kunde ju inte göra något och boende runt omkring kunde inte heller göra mer än att observera var de sett henne senast. Hon hade mer eller mindre gett upp om att kunna ropa till sig hunden då den flackade runt ordentligt i skogarna häromkring och var mycket skygg, och snabb. den kom ju inte heller när hon hade med sig sin andra hund och spårade med.
Och rätt som det var så lufsade hon fram ur snåren. det var absolut det gladaste och finaste återseendet jag varit med om. Ett ordentligt tårkalas… Så himla roligt och skönt att tiken kom till rätta. Hoppas nu att hon inte får några problem efter sin utevistelse.
Vilken solskenshistoria! 

Vilken tur att hon kom tillrätta!! Och kul att kunna hjälpa till att det blev ett bra slut!