Sele...
Idag har jag testet min sele till min A-ponny (hoppas jag kan lägga frågan här inne ändå).
vad säger ni. Jag har aldrig haft en sådan här sele innan så jag är lite osäker på hur den ska sitta. Bakselen ska upp lite. Frågan är om jag skulle köpt en sele i en storlek minde. Albin, som han heter, blir 3 år i år så frågan är om han kommer att växa iden mer?
En bild till..

Grymt skön färg han har. Är han bara tre år så kommer han växa lite till, min ena ponny har grovnat enormt och ökat i bredd detta sista året, och han fyllde fem nu. Det ser ut som att du får göra nåt extrahål här och där, men annars ser den ut att kunna användas.
Vilken fin ponny, älskar musblackar! Har en själv ;)
Selen ser helt okej ut, väldigt fin. Vad är det för någon?
Tack för ditt svar
. Bröstan är väl rätt ok, tror jag. Tyckte den var lite lång innan, bakselen ska upp ca 6-7cm. Kan de bli bra? Remmen till snabbkopplingarna, hur pass hårt ska den vara spänd? Som den är nu får man in en hel hand på tvären. Selen är en Ideal Harness så jag har varit glad om den passar 
Visst är han läcker och en märklig färg. När jag köpte honom var han "bara" musblack med strumpor. Nu snart 2,5 år senare har han börjat få vita fläckar på sig. Det är precis under ringarna till bröstan. Tyvärr är det inten stam på honom 
Jättefin sele, har en likadan själv och är väldigt nöjd. Lycka till!
#3 Tack, visst är det fint med "färg" på hästar
Även om det inte spelar någon roll igentligen bara ett extra +. Selen är en Ideal harness Köpte den ifjor så den har bara hängt här tills nu. Jag fick tag i en "billig" vagn, en Tidaholmsvagn så jag hoppas det ska gå bra. Tanken är att han ska spännas för för första gången i helgen när jag har lite medhjälpare hemma + grannen som är van vid körhästar.
#5 Tack, då är det bra kvalite med anda ord 

#6 Det tycker jag. Har haft min i många år och den är lika fin nu och bra läder.
#7 Måste pusa upp min, den är liite dammig
lädret är ju jätte mjukt på den redan från början. Enda är väl att jag inte gillade tömmarna som var med men det har jag köpte bruna lädertömmar, för man ska ju visst inte ha svarta lädertömmar när man kör enligt gammal sägnen.

Jag har en Ideal Harness Maraton. Jag kan bara säga att jag är supernöjd!
Visst. Man kan väl inte jämföra med Tärnsjöläder! Men för det priset är Idealselarna kalasbra.
Lycka till!:)
#9 Ska bli kul att börja använda den, äntligen. Jag ska ev byta ut den mot en parsele sedan då jag har en shettis till sm också ska köras in så de ska gå par sedan är det tänkt.
Tack

#10 Härligt! Men byta ut den? Jag hade nog behållt enbetsselen också. Även att du kör dem i par är det alltid bra att kunna köra dem i enbet ibland. Men det är ju min åsikt
Min stallkompis har parselar från Ideal. Även de är jättefina!
En gång Ideal, alltid Ideal!
#11 Hmm, då ska man kanske tänka om och spara ihop till en Ideal parsele i stället.
tips på vagnar är också alltid välkommet, som man kan ha när man köp par.
Nu har jag en Tidaholmsrockard 201, tror jag den har för nummer 

#12 Det hade jag absolut gjort! För som sagt det lär behövas.. Lättare att träna dressyr o.s.v. i enbet än att göra det när du kör par. Ibland kan man ju vilja korrigera dem lite var för sig:)