Körkurs i Flarken västerbotten
Helgen den 7/5 - 9/5 kommer Birgitta Nordling(Wippens uppfödare) till Flarken för 4:e gången.
Birgitta tar då emot hästar för inkörning och har tävlingserfarenhet. Så det finns något att hämta för alla.
Birgittas främsta (enligt mig) egenskap som instruktör att hon ser till HELHETEN i ekipaget oavsett nivå.
Kursen hålls då på Mellanbygdens Ryttarförening i Flarken. Ridhus finns om vädret kräver det.
Inkvartering går att ordna för hela helgen ca 3km från ridskolan.
Kostnad för kursen är då ca 1700 kronor beroende på hur många deltagare vi blir.
I detta ingår körlektioner varvat med teori
Mat åt dig själv (foder till hästen får du ta med själv)
Joystick Diablo och Pegasus vill GÄRNA att det kommer flera shettisar även om Sofsan säkerligen kommer med en liten också.
En trevlig hästhelg med garanterat ett och annat gott skratt då undertecknad ska fortsätta vägen emot att köra grabbarna grus i par..
ALLA raser och utbildningsnivåer av hästar/ponnyer är givetvis välkomna !
Sista anmälningsdag 27/4 Bindande anmälan och kursen ska betalas senast den 30/4 ( då hinner jag beräkna den exakta kostnaden)
Det finns rockarder till shettis att låna på plats.
Loksele samt tömkörningsgjord finns också.
Funderar du över något ring eller skicka ett mejl!
Anna-Carin Carlsson 076/835170 eller a_c72@hotmail.com
VÄLKOMNA!!!

Åh va kul det hördes 

De ÄR kul! Å väldans givande
Ska bli VÄLDIGT kul å se Pegasus reaktion på Birgitta i år. Han hade det kämpigt med sina hormoner och ledarskap i fjol.. Å av erfarenhet kan jag säga att vårat varmblod Big Money Pellini år 2 helt klart kände igen Birgitta. För mitt i all liv och rörelse på ridskolan med ridlektion på en bana och körning på bana två la han sig och SOV efter sitt första pass….
Å jag har för övrigt lovat Birgitta i år att INTE
ha köpt ny häst eller vara på väg att sälja någon av mina..
Första gången hon kom så hade vi fattat beslutet att ta bort tinkerkornsningen (som antagligen hade hjärntumör) andra gången hon kom hade jag haft Krutrök i ca 2 veckor.. Å förra året så var det Pegasus som hade varit hemma hos oss i lite mer än 14 dagar..
Anna-Carin

Putt

Missa inte detta tillfälle att vara med på en intensiv körkurs!
Anna-Carin

Vilket fint par!!!

#6 Tack!
Än så länge tömkör vi…å JAG har gjort det 2 gånger. Förhoppningsvis blir det i vagn under denna kurs
Anna-Carin
Lycka till! Köra par är så HIMLA kul!

Körkurs i Flarken västerbotten
Helgen den 7/5 - 9/5 kommer Birgitta Nordling(Wippens uppfödare) till Flarken för 4:e gången.
Birgitta tar då emot hästar för inkörning och har tävlingserfarenhet. Så det finns något att hämta för alla.
Birgittas främsta (enligt mig) egenskap som instruktör att hon ser till HELHETEN i ekipaget oavsett nivå.
Kursen hålls då på Mellanbygdens Ryttarförening i Flarken. Ridhus finns om vädret kräver det.
Inkvartering går att ordna för hela helgen ca 3km från ridskolan.
Kostnad för kursen är då ca 1700 kronor beroende på hur många deltagare vi blir.
Du som vill vara med på kursen utan häst är också välkomen. De kostar då 550 kr.
I detta ingår körlektioner varvat med teori
Mat åt dig själv (foder till hästen får du ta med själv)
Joystick Diablo och Pegasus vill GÄRNA att det kommer flera shettisar även om Sofsan säkerligen kommer med en liten också.
En trevlig hästhelg med garanterat ett och annat gott skratt då undertecknad ska fortsätta vägen emot att köra grabbarna grus i par..
ALLA raser och utbildningsnivåer av hästar/ponnyer är givetvis välkomna !
Sista anmälningsdag 27/4 Bindande anmälan och kursen ska betalas senast den 30/4 ( då hinner jag beräkna den exakta kostnaden)
Det finns rockarder till shettis att låna på plats.
Loksele samt tömkörningsgjord finns också.
Funderar du över något ring eller skicka ett mejl!
Anna-Carin Carlsson 076/835170 eller a_c72@hotmail.com
VÄLKOMNA!!!
#5 åh va fint par :D är jätte sugen på att börja köra par :) skulle bara haft tag i nå hästar!

#5 Tack tack..
Vi är bara par utan vagn än så länge..men de är gulliga ihop!
Vi har bara tömkört 5 gånger själva..
Anna-Carin
#11 lycka till med dom :)!
Såg att du hade tänkt börja träna för rolf :) har varit hos honom i en vecka och fått köra hans hästar och prövat köra par . Han är hur bra som helst !

TUSEN TACK! För en väl ordna kör helg i Flarken 
Det har varit en trevlig och givande helg.
Ett extra plus för den super goda maten/fikat
Tack A-C för lånet av din tömkörningsgjord & super härliga tömmar
Tack även Sofia m fam för att vi fick komma bo hemma hos dig både jag & min häst och även lånet av sele/vagn
Det här gör vi gärna om 
Instämmer helt med Maria! En väldigt välorganiserad och trevlig helg! Ni har gjort ett jättejobb med all mat och fika som vi stoppade i oss! Jag var nog ett par kilo tyngre vid hemkomsten..
och fruktansvärt trött..
Tusen tack till både A-C och Sofia!!

Tack själva!!
Jag var just ut till mina små söta varelser..
Å Pegasus kom SPRINGANDE när jag ropade.. FAST än han är sååå trött egentligen. Igår kväll låg de båda två och sov i vindskyddet i flera timmar.. Å idag har han provat flera sätt att sova i solen.
Min STOOORA duktiga kille ska nu få en välförtjänt vila och smälta allt vi gjort i veckan.. Å den lille herrn med 8 ben han får väl försöka komma ikapp sig själv på något vis.
( Joystick Diablo växer för tillfället och hmm har INTE så stor koll på vart han sätter sina fötter eller hur han ska balansera på de)
Trött är nog bara förnamnet på mitt tillstånd just nu men ändå går jag runt med ett fånigt leende på läpparna och tänker på min duktiga lilla körhäst och Birgittas min när hon fick SE det jag berättat om honom
Anna-Carin