Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 14-utrustning
Läst 4718 ggr
SofieN
0

Benskydd från Horze

Har sett att Horze har benskydd till shetland i massor av färger till shyssta pris.

Men det som påstås vara i shetlandstorlek passar ju många gånger riktigt uselt, är det någon som vet hur dessa är?

powderpuff
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De var riktigt läckra.. Har mejlat de så vi får se vad de svarar.

Just nu har jag sådana här, från globus.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

SofieN
0

#1 Såna har jag också, dom är ju bra.

Men jag skulle gärna vilja ha senskydd/strykkappa också, inte för att det kanske behövs men ändå :D

Horzeprylarna brukar ju vara bra i stoleken, hoppas att dessa också är det bara. I så fall återstår det bara ett problem, att lyckas välja bland alla dom färgerna som fanns…

powderpuff
0

Kan var kul att ha något att byta med Flört Jag skriver här så fort de svarat. Håller tummarna att de är max 15 cm höga till fram, gärna mindre..

powderpuff
0

Nu har jag fått svar från Horze.

frambenskydden var 19 cm och bakbensskydden 13,5 cm i shettis storlek mejlade tillbaka och frågade om det verkligen stämde.Stämmer det så passar de inga shettisar.

Charlotte-J
0

Vi har senskydd i 14 cm. Men tyvärr bara i turkos med gammalrosa kardborre kvar.

Amor vincit omnia Kyss

powderpuff
0

Synd de inte finns i fler färger..

StuteriLA
0

Hej

Ponny butiken har senskydd till mini, fast de passar precis till standard..märke BR i blått iaf. 199:-  perfekt passform likadana som Horze

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

powderpuff
0

#7 vet du om de finns i samma färg till bakbenen? Tycker hittar man något så finns det oftas bara till frambenen.

exitingsvillemo
0

Häst&Ponny har senskydd passande shetland. Med gel-fyllning för perfekt passform.

powderpuff
0

#10 Synd det inte står mått på hur höga de är.

exitingsvillemo
0

#10 dom är ca 15 cm höga Glad

StuteriLA
0

nä, bara till frambenen vad jag kunde se

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

powderpuff
0

#11 Låter bra. Ska kolla upp de lite mer Skrattande

SofieN
0

#9 Snygga skydd! Lite väl saftigt pris bara för att man själv tycker att det är gulligt och inte har något större behov för det. Oskyldig

exitingsvillemo
0

#14 Så dyra är dom inte, finns betydligt dyrare på marknaden. Det är riktigt fina kvalitetsskydd.

Men vill man bara ha skydd för att det är gulligt så kan jag hålla med om att dom är i dyraste laget. Glad

powderpuff
0

Ska kolla upp de om jag hittar de lite billigare Flört

Har hört med en återförsäljare som säger att de är teknikskydd och kniper lite. Någon som är lite mer insatt i benskydd som kan förklara?

exitingsvillemo
0

#16 Teknikskydd är utformade för att ge tryck mot hästens ben, används framförallt vid hoppning för att hästen ska dra upp bakbenen i språnget.

Memory-skydden är INTE teknikskydd!! Dom är fyllda med gel, som vid värmning (hästens egen kroppsvärme) blir mjuka och utformar sig exakt efter hästens ben.

Dom håller sig mjuka och ger alltså minimalt tryck över senan och resten av benet.

När du tar av skydden så går dom tillbaka till sin ursprångsform, har du fler hästar av samma storlek, kan du alltså använda samma skydd till allihop.

Nackdelen med vanliga senskydd, är att dom efter ett tag "anpassar sig" till det ben som den vanligtvis sitter på, skyddet passar alltså bara till en häst.

Iom gelfyllningen i MEMORY-skydden så slipper du det.

Har man kallstall, kan det vara en bra idé att ta in skydden och värma dom i rumstemperatur, en stund innan användning, då blir gelen mer medgörlig när man sätter på skyddet Glad

powderpuff
0

#17. De låter ju super bra  Är riktigt sugen på de…