inget ska vara lätt..
kommer bli en låång jobbig o tuff natt.. gör jag rätt , har ju funderat så länge men inte vågat ta ett beslut, men nu är det gjort och imornbitti är det ingen återvändo.. kunde han inte bara ha brutit en ben så illa lr vara döende så man kan ta ett självklart beslut.. det är inte lätt på en så ung individ ena dagen se hur pigg o glad ut som helst men för det mesta är han i en annan värld ingen livsglädje i blicken , är man hemma blind ? när man ser på nytagna kort kan ialf jag se att han är inte rolig i utseendet det är stor skillnad på åringarna.. och sen dom här inkarna som bara blir fler kring ögat i olika storlekar den som varit störst tycks nu gå tillbaka men för hur länge innan den växt till sig igen ? och dom andra som bara växer för var dag o blir fler o fler ? det har snart gått 7 mån, visst sjukdomen är över men han tappa allt han hade muskler fett allt, inget av det har kommit tillbaka , han var en rund o go fölunge som vilken som helst.. varför sa ingen åt mig att ta bort honom direkt ? visst tanken slog mig men trycktes snabbt bort, man har ju ändå trots allt nån sorts överlevnadsinstinkt att nej det går bra han ska bara räddas till 200 men sen då ? hur länge ska man vänta finns det tid kvar att ge lr är den ute ? det är tydligen bara jag som kan avgöra det om man har gjort vad man kan .. vet förstår mig och tycker det är bättre att göra det nu än om det blir än värre lr så kanske han blir bättre men tar det ett halvår till ett år lr mer lr blir han aldrig helt återställd ? jag är kluven frustrerad rädd ledsen ångerfull , jag skulle ha tagit bort honom direkt när han blev sjuk från början så han slapp lida gå igenom alla behandlingar som nu kanske var till ingen nytta fått lida i det tysta bara för att..jag lovade mig själv att aldrig mer låta ett djur må så dåligt o sen avvakta under beh för ifall om dom repar sig.. nu klara han ju av sjukdomen ialf vad vi tror, men vi kan se att den satt sina spår kanske är spåren djupare än så och det är därför han inte lägger på sig hull sätter muskler äter bättre ser gladare ut mer liv. han är verkligen en go o snäll liten kille men fått en dålig start på livet. det här är nackdelen med att ha djur när man måste välja mellan liv o död
behövde skriva av mig.. nu ska jag försöka sova som nog gråtandes

Usch Jeanette vad riktigt riktigt tråkigt.
Beklagar av hela mitt hjärta och lider med er alla.
Du som känner honom är den enda som kan ge honom vad som är bäst. Tror i mitt hjärta att du tar rätt beslut.
Visst vill vi se dom friska, och vi försöker i det längsta.
Men när livsgnistan och viljan bleknar finns det bara en hjälp att ge.
Att ge dom friheten. Det är vi skyldiga dom som alltid ger av hela sitt hjärta. Om hästar kan känna så, är jag övertygad att han är tacksam för allt du gjort och försökt göra. även för att du ger honom friheten från lidande.
En stor kram till dig och det dina! Tänker på dig
/Susanne
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Tårarna rinner… Lider verkligen med dig. Har varit i samma sits och tagit bort två avelsston de sista dagarna pga. av sjukdom. Det är så fruktansvärt att behöva ta dessa beslut, men till slut har man inget val.
Tänker på dig.
tänker på dig och säger som Susanne, du gör rätt.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Förstår inte vad han lider av men det verkar som om du fattat rätt beslut Jeanette.
Tänker på dig.

Förstår din vånda, har ju precis också suttit i en liknande sits.
Sådana beslut är aldrig lätta men dom brukar bli rätt när man vänt och vridit och vänt på dom igen.
En stor kram till dig.
Tänker på dig.
Brik är nu borta
det är hårt , men jag kände en lättnad efteråt .
det var rätt beslut nu slipper vi lida bägge två, tårarna rinner har hållt dom inne under dagen på jobbet men nu går det inte att stoppa. Jag vill aldrig mer vara med om att behöva ta ett sånt här beslut.

Beklagar verkligen din förlust! Låter dock som om du fattat rätt beslut.

Beklagar din unge vän.
Tänker på dig!! Fet är aldrig lätt när man skall ta detta beslut, man funderar ju om man gör rätt eller fel, men du har valt rätt för din lilla häst. Många kramar från mig !!

Massa varma kramar.