Är B-vitamin frosttåligt?
Jag glömde en B-vitamin flaska i bilen några dagar. När jag upptäckte den var den lite halvfrusen. På tex. mineraler brukar det ju alltid stå förvaras frostfritt. Men här står inte något om att den ska förvaras frostfritt.
Någon som vet om det blir försämrad effekt?
Jag vet inte om det gäller för alla märken, men på min flaska med B-vitamin från Equimin står det förvaras frostfritt iaf. Vet inte om det försämrar effekten…

Beror på vad det är för B-vitamin du har 
Jag har ju två flaskor B-vitamin, en Shy Feeder o en Emin. Bara Shy feeder som inte blir så lätt frusen men jäkla Emin den frös nästan till IS 
Får ta Shy feeder nästa gång den börjar ta slut……

Min Emin frös också till is men den jag köpte från Hippo är flytande konstigt tycker jag men de kanske har olika bestånds delar eller att en är vattenlöslig men inte den andra.
#3 jo, det är ju inte bara B-vitamin i b-vitaminpreparatet (jag tror att vissa innehåller väldigt mycket socker, och det fryser förmodligen inte lika lätt)
Vår B-vitamin frös också… Lite svårt att veta om det är förstört eller ej, dock….

#4 du har nog rätt i att vissa innehåller en del socker, den jag från Emin luktar inge gott luktar nästan hundmat eller dyl, men den från Hippo luktar som de vitamin tabletter man brukade äta som barn och när min kissar kan man känna vitamin doften där med. Då hon äter hippo´s nu eftersom den inte fryser.

#5 verkar som att jag får ge mina pållar Shy Feeder (oxå Hippo´s) eftersom den frös aldrig till is..
Emin, ja det luktar lite prutt. Mina pållar äter det ändå….Fast det ska vara nåt annat än just Emin.
Det är Shy Feeder jag har. Det var inte fruset men väldigt seeeeeeeeeeeg flytande. Jag får väl ta lite extra ifall det förlorat effekt. Fällningen vill man ha avklarad så snabbt som möjligt.
Har haft Emin en gång, den ena hästen vägrade att äta sin Fibergi med det på.
Är det någon som brukar be veterinären spruta B-vitamin? Gör man bara det med hästar som har problem med fällningen?

Ja, jag fick hit en veterinär o sprutade Fille med B-vitamin.
Det funkade jättebra!
Rita hade haft det, det heter Beviplex tror jag. Snabbare pälsfällning! Ska jag lova 
#8 Det låter bra med snabbare pälsfällning. Det är snart dags för vaccinering, kanske kan vet spruta B-vitamin samtidigt.

#9 Jodå! Det går bra o vaccinera o spruta in B-vitamin på pållarna samtidigt! Så gjorde min veterinär. Det funkade bra. 
OOps… det var visst Emin jag köpt denna gången. Men hästarna äter det gladeligen. Det var nog Krafts jag köpte den gången hästen vägrade äta det.