Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettavel
Läst 1998 ggr
Ellinor Johansson
0

RS hingst

Såg i webbstamboken att det har en svenskfödd hingst som aldrig är visad fått RS nummer. Kan någon förklara?

Mmia
0

Intressant, visste inte att man kunde få RS utan att visa sin pålle.

Har heller inte kunnat läsa mig till att det är möjligt.

Är också tacksam för en förklaring.

Milla
0

ja det verkar ju mycket underligt måste jag säga, vill också veta

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

VeronicaP
0

hm konstigt  , inte kan de bli det utan att vara visade , är det inte så att han missat lägga in det och den är visad på Gotland eller Wången ?

Jannie
0

Menar ni den hingst som nu fått sitt RS-nummer och som vi fött upp för många år sedan?

ESJE
0

Mycket märkligt. Man får innerligt hoppas att det har blivit något fel och att det kommer att rättas till snarast.

Känns lite märkligt att man inte värnar mer om RS-beteckningen. I reglerna för RS står det:
"Vidare krävs att fullständig härstamningsverifikation är gjord mot far, mor och morfar utan anmärkning."

Ändå behöver man inte leta länge för att hitta flera RS-hingstar där modern har beteckningen NPC (fastställt DNA, dock ej kontrollerat mot föräldrarna). Det finns inte heller någon notering om att ev. dispens har lämnats för att hingsten tilldelats RS.

VeronicaP
0

#5 FAst många är ju blodtypade och det står inte i stamboken

#4 Vet inte vilken ni har fött upp , den jag ser är mellangammal och har inget stuteri namn sen om det är ni som fött upp den vet jag inte