Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 13-bruks
Läst 2514 ggr
SaraDoos
0

Syds bruksdag 29 maj

Glöm inte att anmäla till Syds bruksdag! Anmälningstiden går ut om 2 veckor, d v s 29 april. Mer info finns på www.shetlandsyd.se

VeronicaP
0

Blir inget för oss där tyvärr , tänkte åka till Udevalla den 30 i stället , då vi alla redan har visat för den domaren som ska vara på bruksdagen :D

Maliiin
0

Hmm.. Kanske man skulle åka på! Mn problemet är väl att jag vill ha med mig bådaObestämd 

Får ta mig en funderare!

BoelH
0

Jag ska anmäla, men jag funderar fortfarande på vad jag ska anmäla oss till. Hur högt hoppar man i handlerhoppningen, som vuxen? Och vad ska barnet kunna för att kunna vara med i ridklass "lead rein" egentigen?

Anna-72
0

Jag ska bara ha med Casper och kanske syrran sin mini. Blir inget med Fia, vågar inte springa själv. Har ju mitt lealösa knä opch man blir ju ändå diskad om man trillarCool Fast kan man anmäla sig och ta det som en träning och bli diskad vid för många fel så skulle jag kunna våga prova hoppa lite hinder.

Fast åringar behöver man inte anmäla innan? Betalas på plats väl?

AnnaLundin
0

#4 - åringar kan du anmäla på plats ja. Glad

Jag har inte bestämt mig ännu för ifall jag ska åka eller inte. Det är väl egentligen mest så att om jag ska åka så skulle jag vilja ha två med mig - släpet "fullt" när jag ändå kör. Fast jag vet inte om jag har två som jag KAn ta med mig….

AnnaLundin
0

Sitter och klurar på min anmälan och hittar inte min Shetlandsponnyn i byggröran här hemma. Kan Ni inte lägga ut klassnumren för bruksklasserna på hemsidan, så man vet vad man ska anmäla till?

SaraDoos
0

klass 1 ridklass med ledare

2 ridklass utan ledare

3 hoppning med ledare (clear round)

4 hoppning utan ledare

5 tömkörning t o m 12 år

6 tömkörning 13 år och uppåt

7 agility t o m 12 år

agility 13 år och uppåt

9 handlerhoppning t o m 12 år

10 handlerhoppning 13 år och uppåt

11 precisionskörning t o m 12 år

12 precisionskörning 13 år och uppåt

SaraDoos
0

#3 barnet ska väl kunna hålla sig kvar på hästen :) nä, men förra året var där en flicka på 2 år som 'åkte' och det gick bra. Det är trav med, men ingen galopp i led-klassen (har jag för mig). Finns inget program, utan domaren säger till barnen hur och var de ska rida.

Handlerhoppningen är samma bana som vid den uppsuttna hoppningen, d v s inte högre än 40 cm (kommer inte ihåg hur lågt/högt det var förra året). Egentligen borde det kanske anpassas efter hästens storlek…

BoelH
0

#8 Tack!

[lindatornerup]
0

Vi ska upp med 3st och det blir handlerhopp, agility Lead Rein och hopp med ledare på programet iårGladJulia och Arnim ska göra debut som hoppekipage iår! #9 Ska du inte vara med på agility? Själv avstår jag ifrån några konster med eller utan ponny, man får ju tänka på omgivningen!  #4 Behöver du någon hjälp Anna så hör av dej , vi är full bil upp och gott om folk att hjälpa till, om det behövs. Hoppas bara det blir fint väder!

AnnaLundin
0

#7 - Toppen, tack!

En till fråga, vilka grenar får 3-åringar delta i? Agility och tömkörning antar jag, men får de vara med i handlerhoppning också?

(det vore himla bra om all den där informationen fanns på hemsidan också, inte bara i tidningen….)

LLennartsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kommer :D Ska se om jag kan övertala mamma med till 1000 % Annars ommer jag med Timoon-X som ska vara med på utställningen, handlerhoppning, Agility, ev. dressyrkörningen och man vill lära sej att inte springe på sniskan ;P Sen får jag se om jag tar med mej nån till ;)

Stall Bråna

Aribigga
0

Ska bara inhandla kuvert så jag kan anmäla mig till presisionskörning och agility :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

SaraDoos
0

putteliputt - 1 vecka kvar att anmäla! Skrattande

LLennartsson
0

Måste man ha ett arn som rider ?

Stall Bråna

BoelH
0

#10 Självklart ska det bli agility, men det vet jag ju numera hur det fungerar. Cool

Anna-72
0

Ja Linda jag behöver verkligen hjälp. Kan inte hoppa henne själv i handlerhoppGråter Så om jag anmäler tror du någon av de dina i bilen kan springa med henne

[lindatornerup]
0

#17 Klart , det fixar vi , jag har en hel drös med mej som kan hoppa med din ponny!  Skickar mitt mobilnr senare till dej , så kan du bara ringa när du är på plats1

SaraDoos
0

Sista anmälningsdag (och betalningsdag) på torsdag!

Aribigga
0

Ska posta anmälan imorgon :)

En fråga bara, varför måste ponnyn ha träns när man ställer upp i agilityn? :/

lurvponnyn.vimeddjur.se

LLennartsson
0

Blir nog tyvärr inget Vinslöv för mej :(

Stall Bråna

Aribigga
0

Så skickade blanketterna igår och betalade idag :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

veronica-olsson
0

Har anmält idag.

Maliiin
0

Två havremopeder anmälda idagTungan ute

Många som kommer?

Anna-72
0

En Fia är anmäld till handler hopp. Håller tummanra att hon gillar det.

SaraDoos
0

Igår var det 61 starter - och flera anmälningar ligger väl i brevlådan idag Glad

Maliiin
0

Härligt!!!

Ser fram emot denna dagen och hoppas på kalasbra väder medSkrattande

SaraDoos
0

Brevlådan var verkligen proppfull idag!

Har haft gäster ikväll, men snabbt räknat är det ca 100 starter! Cool

BoelH
0

Kul!

VeronicaP
0

VAd roligt Sara :D

Anna-72
0

#28 Sara Har min kommit. Skickade gubben att postaSkrattande

LLennartsson
0

Skulle jättegärna dit. Men min mamma han aldig att anmäla mej. :/

Stall Bråna

SaraDoos
0

#31 jajamen, din anmälan har kommit :)

veronica-olsson
0

#33 Har min anmälan kommit fram Sara?

Aribigga
0

Så nu är bilen packad och ponnyn badad :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

VeronicaP
0

#35 Lycka til i morgon

Ni får gärna ta lite bilder i morgon :D bla på slättens James Bond och Ali :D

Aribigga
0

#36 Tack! Syrran tar säkerligen med sin kamera, så jag hoppas det blir mycket bilder :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Maliiin
0

Å nu är 4 hästar fixade här. Så imorn kl 6.00 styr vi bilarna mot Vinslöv!