God Förmiddag 19/2!!
Är fortfarande sjuk och idag ligger jag igen efter gårdagens utställning som gick enbart på envishet
Nu får man väl sota för det och vara sjuk ett tag till, blä. Måste även försöka få hem hö imorgon då maken och sonen ska till Danmark imorgon kväll och vara borta ett par dar så då måste det vara fixat innan.
Känns riktigt obehagligt idag då en liten jourbutik rånades i Skänninge igårkväll. Min systers exman var i butiken när det hände och han blev riktigt chockad. Butiksinnehavaren hade i alla fall sinnesnärvaro och kunde avväpna rånaren med hjälp av ett basebollträ som han hade innanför disken. Fy, vart är det på väg? Skänninge = Invånarantal 3500 st.
En riktigt otäck sak till. Varg har siktats precis här där vi bor, jag är livrädd att den ska ge sig på mina hästar.
Amor vincit omnia 

God Middag!
Vad trött jag är! Vi var hemma vid 22.30-tiden igår. Cecilia hostade så i natt så jag tror jag somnade vid 4-tiden. Tror jag skall ta en liten tupplur innan lunchen är slut.

Krya på dig Lotta 
#2 Tack tack! Men det är ju så när man är envis och ignorerar kroppens varningssignaler, då får man lida f-n rätt länge sen. Att man aldrig lär sig!
Amor vincit omnia 
God eftermiddag
Nyss hemkommen från jobbet o var inom stallet…kollade till Zaffran o hennes fång… tycker inte det vänt ännu!?! Hur länge tog det innan era hästar vände o blev bättre efter era medicineringar? Har fått finadyn t henne o så boxvila o avkylning av hovarna…

Krya på dig Lotta, du var verkligen tapper igår som orkade dig igenom hela dagen fast du var sjuk. Du och Norma var tappra! :-)
Låna butiksägarens basebollträ och vakta hästarna - kommer vargen och ger sig på dem, så "klapp på'n"! :-)
Själv är jag helt urvriden mentalt. Inte för att det var jobbigt igår på ngt vis, tvärtom, det var ju hur kul som helst! Men kombinationen kyla, stress och trötthet blev lixom en aning "tungt". Men, jag har det iaf inte i närheten så jobbigt som alla sjuklingar.
Idag har jag och min sjuke make varit o lämnat barn, matat hästar och sen tillbringat ett par timmar hos husläkaren. Jani fick antibiotikakur a'la dunder.
Tilde och mig tog de också prover på, vi får veta i morgon om hon och/eller jag behöver antibiotika också.
Jag känner mig verkligen inte sjuk, men läkaren kollade mig ändå för "det går ju bara runt och du kan smitta även om du inte känner dig sjuk".
Bah! I nästa liv skall jag bli sköterska och trycka upp en tre meter lång sylvass "tops" i näsan på henne minsann. Som hämnd för att hon gjorde det på Tilde… Hon var inte precis glad efteråt.
Tilde har fått feber igen nu, fast hon var feberfri i morse - å nu är skiten tillbaka. Hopplöst. det måste ge utslag på provet i morgon. Något är det som går runt här precis hela tiden. Någon av oss har varit sjuka konstant under de tre sista månaderna. Det börjar bli ruskigt jobbigt. :-(
Vi kom hem för en timme sen, och Tilde slocknade direkt. Jag hade kunnat ge en hel del för ett par timmars sömn nu, men strax kommer de fyra andra barnen hem å då ska det läsas läxor, sen middag såklart och sen när barnen somnat är det liksom tänkt att jag skall hinna med att avsluta arbetet som fått ligga hela dagen. Suck, ingen rast och ingen ro :-) Men det är självförvållat. :-P Och snart, snart är det ju sportlov!
Jag glider iaf fortfarande runt på mitt rosa lilla moln efter gårdagens utställning. Jag är ju så himla glad!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Vilket sk*tväder!
Snöblandat regn, hästar och hunden är genomblöta och jag har ingen större lust att vara utomhus heller ska jag erkänna. Har städat lite men man hamnar lätt vid datorn istället 

Även här är det lite lojt idag. "Dansören" är krasslig idag -fågelsjukan kanske? 
Men vad trevligt allt var igår. Jag är jätteimpad av detaljerna som ramar in utställningen. Och vilka fina priser, även hederspriserna för oss lite längre ner på skalan fick var ju jättefina grejor.
Mycket trevligt alltihopa. Stor eloge till ansvariga!

#7 Ja det är nog fågelsjukan! Han skulle inte ha tagit den där "svängomen" inne i ringen, det blev nog för mkt för den gamle påfågeln. :-)
Visst var det trevligt/fint! Det är Ella och Thiffanny som skall ha ALL credit för det, då det var de som gjort iordning allt förarbete själva plus att de raggat ihop alla "specialpriserna".
Det var för övrigt likadant innehåll i allas prispåsar, det enda som skilde var väl färg och storlek, om jag inte är alldeles felinformerad. För minisarna hade ju inte passat så attans bra i standardgrimmor :-)
/Cattis

God eftermiddag!
Aningen trögt att stiga upp i morse och komma iväg till skolan måste jag säga, men det var det helt klart värt för att få vara med igår! En jättetrevlig utställning, och extra kul att träffa lite shettisfolk igen! Några trevliga skåningar var också där, så det iaf var nga man förstod ;-) Kul att se hur det fungerar på andra utställningar än våra i Syd också, har nya idéer nu. Tack så mkt för en väl arrangerad utställning och tack Cattis för att jag fick åka med!

#9 Det var så lite så! Bara hojta till om du vill åka med igen… Jag kan lära dig lite förortsslang på nästa resa :-)
/Cattis

Den fågeldansen var inte att leka med! Min kamera hann inte alls med i svängarna där, det blev rätt suddigt. Måste väl bero på flaxandet ;) (Eller smittades den av fågelsjukan
)
Östarna är riktiga arrangörsproffs, alltid lika festligt och trevligt. Kul med Alla Hjärtanstema, kolla in de tjusiga championatsrosetterna.
#5 Ja, du ser Cattis vad jag och Norma offrar oss för Öst
Nej skämt åsido, klart man ställer upp så länge inte "träfracken" har åkt på en!
Amor vincit omnia 

#10 Blir kanske till Rockelstad då
Tror du verkligen jag behöver sånt? Jag som är så säker på att skånskan är ett världsspråk - kan man det så kan man allt
Men ni vill kanske lära er lite mer skånska, så ni klarar av Bjärsjölagårdsutställningen 

#12 Träfracken… tar uttrycken/kunskaperna aldrig slut? :-D *****rufs o bleka sin **** :-P
/Cattis

#13 Det är bara hänga med om du vill som sagt. Plats finns nästan alltid. Du verkade ju dessutom ha ett MKT gott inflytande över "Hjalmar"! Har väl aldrig sett plåtskrället uppföra sig så väl förr. Du kanske måste bli vår "turmaskot"! :-)
Eller blev han så rädd när en snapphane steg in, att han inte vågade annat. Hur som helst förde det ju ngt gott med sig. :-P
/Cattis
#14 Jag tror du skulle behöva semestra ett par dagar i Östergötland och lära dig lite "bonnamål". Ett gott skratt förlänger ju livet så då skulle du bli 100 ;-)
Var det bleka "prutten" du menade??
Amor vincit omnia 

#16 Precis! 
/Cattis

Träfracken - det är då de hamnar hos mig
.
Ja precis. Och nu är det ju så listigt fixat att vi har hela "Träfracksgarderober" på stora ytor mitt i stan. :-))
Amor vincit omnia 

#19 Ja just det ja, Annette jobbar ju med "galgarna". :-)
/Cattis

Jajamen, jag har hand om den sista hållplatsen.
#20 Visst är det listigt. Egen galge och allt. Till och med med namnet och inget jädra nummer som man ändå glömmer. ;-))
"Galghumor" eller hur!?
Amor vincit omnia 

God eftermiddag, här är vädret skönt tycker jag , vindstilla och någon plusgrader..
Dottern har mockat boxarna i stallet och är färdig med hästarna , helt underbart ju med sportlov ;-) så en annan får lite ledigt med. Det enda jag behöver göra nu är ju att tvätta Ajax ikväll och ut och gå med han en runda , rena rama semestern idag ju *ler*

#15 Jag tror på det sistnämnda ;-)

Känner mig lite halvdöd jag med men Norma är pigg som en mört… Stackars liten somnade inte förrens vi hade en mil kvar hem men hon var glad hela resan. Förhoppningsvis är barnvakterna pigga och glada till nästa utställning så liten kan vara hemma och busa istället.
Bifogar bild…Min kamera var inte på humör i kylan så denna vackra bild var tyvärr den enda jag fick.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#25 Men vi måste komma överens om ngn utställning i sommar då vi SKA ha med Norma och Tilde, så de kan leka med varandra. :-) Så kan Jani få ledigt medan jag åker iväg.
/Cattis