Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 4198 ggr
monzun
0

Härstamnings mall eller program???

Jag är på jakt efter en mall eller ett program där man kan skriva in sin hästs härstamning. Skall vara ca 10 led bakåt. Någon som vet vart man kan finna det?

Har googlat lite men hittar inget som passar. :-(

AnnaLundin
0

sök efter släktforskningsprogram för tvåbenta, jag har för mig att det sagts mig vara det bästa…

monzun
0

Funderade faktiskt på det jag med.

abbe75
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använder mig utav programet "Min Släkt" det är ett släktforskarprogram för oss tvåbenta.

Jag har använt det ganska så länge då jag forskar på min släkt, så när jag fick min häst så funderade jag på att forska på honom också så med lite små tillägg mm i under varje individ så funkar det även till våra fyrbenta vänner.

Som du kan se på bilden så kan man lägga in många led bakåt, det på bilden är min häst stam och jag är så långt tillbaka som 13 led och det är linte slut där. (I min egen forskning på min mors sida är jag nere på 1230-talet så det säger ju lite om hur många led bak man kan gå.)

Milla
0

jag använder mig av excel det fungerar jätte bra

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

monzun
0

#3 Köper man det programet?

#4 Har testat excel och diverse andra program som finns på datan men jag får det inte att bli bra.

Linda-A
0

#5 Min släkt finns i en gratis-version om man kan stå ut med att det poppar upp varningar för att man kör utan licens. adressen är http://www.dannbergsdata.se/

Milla
0

jag kan tyvärr inte få in det här så ni kan se men det fungerar jätte bra tycker jag, men ser att det finns gratis version på riktiga så då är dom ju bättre

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

monzun
0

#3 Vart skriver du tilläggen?

Jag vill ha med namnet och så gärna nummrena (RS & NL-S) som finns med, och lite övriga saker.

abbe75
0

#8 Jag är inte hemma just nu, sitter i Stockholm nu och väntar på att AC/DC ska spela, men när jag kommer hem lördag/söndag så PM:a jag dig så kan vi gå in lite mer i detalj hur jag har lagt upp det.

monzun
0

#9 Tusen tack. =0)