Nu börjar det bli trögt
Börjar få lite idetorka vad gäller namn. Vi har fått så otroligt många stoföl att namnen nästan tagit slut
vilket iofs är rätt angenämt.
För dagen har vi ett underbart stoföl som jag inte hittar ett bra namn till. Hon är gulbrunskäck till färgen. Pappa är Vipke vd Zandhoven och mamma Southfieldgate Juliett.

Dora, Dolita, Daisy eller kanske Disa??? Väldigt söt liten flicka i alla fall 

Dropp, droppa, droppe… med tanke på den vita fläcken
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Ahh … just det ja … det ska ju börja på bokstaven D
Tur du hänger med Pia
fast hon ser inte ut att heta något av namnen. Diva kunde jag tänka mig, men har sparat det namnet utifall att Viva är dräktig och får ett stoföl, då måste ju den få heta Viva.
Läcker fölunge.. Dolce Vita.

Japp … bra namn … men har redan döpt en svartskäck till det
Aha, hänger inte med i svängarna
#4 Ja Diva är riktigt läckert… Danza, Donna, Daphne, Dream Girl???
Dorica, Doddi, Dalida, Dorinda, Dientje ( Hollänsk gudinna ), Dinky Di ( Äkta vara ). Dione ( mor till Afrodite ).
Dione gillade jag 
Doobiedoo, Datcha, Dorka, Dolita, Drista, Danoschka, Diamant, Driffie, Djappa
Amor vincit omnia 

Det var lite häftiga namn
Skulle behöva et till Ragazzas stoföl också. Hennes har ju hetat Agazza f07 och Clarizza f09 så skulle velat haft ett namn med dubbel Z

Dazzle, Dazzling, Dezzie
Dizzla, Dezzlie
Grattis till massor av fina fölungar, denna var ju nå extra..Dianthe.

Dahlia,Dafina, Dahlia,Dalia,Dania,Darling,Datches,Decibel,Delicia, Delilah, Dharma, Dinah, dovina, Drama, Drucilla, Duva.
Nä jag var inget bra på detta

Vad många bra namnförslag
tusen tack
En del av dom har jag redan döpt föl till. Men vi har en del kvar som ska födas, så fler namn mottages tacksamt

Divine,Druva,Dazzle, Dilba, Duva, Desdemona, Puzzle, Puzz
Dizzelina, Dozzla, Dizzy Lee, Dezzley.

En liten Dream kanske ??
Grattis till en jätte söt tjej.. Ja tycker de ser ut som en Dilba
Grattis till ett ljuvligt vackert föl. Jag tycker att hon ska heta Dima. Diba är också ett fint namn, även Disa som föreslagits är fint. 

Duliett efter mamman 
Sandalett (Zandalett)?

#24 Fint namn men det börjar inte på D
Delight, Design, Dardir, DaCapo, Dolce Vita, Day Dream, Dukat.
Har inte läst igenom namnen men tycker hon passar till Dream Girl. Hon är verkligen som en önskedröm
Hon är så underbart så så henne hade jag inte haft något emot 
Eller Dolce Gabbana
Vilken söt fölunge med häftig färg.

Doc, Davinci, Drulsa, Duck, Delicous, Debbie, Danza, Drigger, Dazzie, Dawn, Daniella,

Tack för alla namnförslag, men jag kan fortfarande inte bestämma mig.
Dream, Dream Girl, Dolce Gabbana, Duliett och Dilba är namn som jag gillar. Danza är inte så dumt heller, eller Danzalett.
Så himla svårt är det 

Dolce Gabbana blev jag rätt förtjust i till Ragazzas dotter, fast det inte innehåller z
#31 Stava det så här Dolze Gabbana 
#31 Dolce Gabbana är jättefint! Och ett namn som förpliktigar
Jag och Ingrid döpte våra föl e. Epus förra året till Dolce respektive Gabbana. Jag hoppas de kommer mötas på någon utställning i framtiden, så namnet blir komplett…

33 Hehe … had varit kul om min också var där då … då hade det blivit förvirring 
Ja, ju mer jag säger namnet desto mer tycker jag om det

Den lilla får heta Dolce Gabbana af Jäboruder, Ragazzas föl får jag fundera lite till på.

Nu blev jag besviken…