Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 3634 ggr
fejema
0

Bots till shettis/globus rockard..?

Hej allihop!

Funderar på att köpa en globus-rockard…undrar vad ni som har/haft  för erfarenhet av denna, vill veta fördelar/nackdelar.

Min tjej är barfota men tror att hon behöver något som skyddar hovarna om vi ska komma igång mer seriöst med körning till våren då vi kommer att köra mycket på grus och asfalt…undrar om ni har andvänt easy bots eller andra bots på era shettisar och hur har det fungerat?

Med vänliga hovar Fejema

fejema
0

Ingen???

Minsanne
0

Jag har ett par av dom nya såkallade Globus rockarderna. Fast den finns inte i Sverige än. Jag har tagit hem dom från Holland. Dom är rejält förstärkta och betydligt mycket starkare än dom gamla. Dessutom är denna bromsad.
Denna vagnen kostar 5000:-

RebeckaKihlberg
0

#2 Du har ingen bild på den nya rockarden ?

Trim
0

Vanlig hederliga skor skyddar bra om hovarna slits.

Minsanne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har två kort. Här är första

Minsanne
0

Å så det andra

Hanna-D
0

#6 Vet du vad det är för vikt på dem?

Sherlock
0

#5-#6 Den har ju verkligen förbättrats rejält! Undrar varför den inte finns att köpa i Sverige.

Själv har jag den ursprungliga globus rockard. Har varit mycket nöjd med den, jättebra att komma igång med, går att köra överallt. Nu kommer jag snart att sälja den eftersom jag köpt en ny vagn(se bild) och tycker det räcker med 1.

Hanna-D
0

#8 Oj vilken fin vagn!

RebeckaKihlberg
0

#5 Tackar, den ser onekligen robustar ut.

#8 ojoj…fin vagn. Är det en par-vagn?

Sherlock
0

#9 Tackar.

#10 Går att köra enbet eller par, finns parstång och skaklar för en häst, 80 cm bred och väger 60 kilo. Skivbromsar fram och bak, fästen för vagnslyktor, piskhållare, en liten låda under sitsen att ha reservdelar(eller picnic) i. 

Vet inte om man kan tävla med en 80cm bred vagn, men jag har köpt den för att ha kul med. Köpt den från Tyskland.

RebeckaKihlberg
0

#11 Har för mig (inte helt säker) att det krävs att vagnen är 125cm bred för att få tävla.

Jäkligt fin är den i allafall, vad hittade du den och hur mycket fick du ge för den?

lilleman
0

#8Jäklar så fin vagn!!!En sån vill jag oxå ha.Var nånstans köpte du den och vad fick du ge?