arbetslös
jaha, efter många turer fram och tebax (en lång historia….) så är jag nu arbetslös kl 12 idag. Med buller och bång - och bara sura miner.
Tänk, jag har jobbat här i nästan 11 år och så tar det slut så här… känns jättekonstigt. Och tråkigt, men faktum är, att nu känns det bara skööööönt!
Får gå till arbetsförmedlingen på måndag och skriva in mig. Nån som har idé vad jag ska göra får gärna höra av sig :)
Fr o m nu (i princip) så är min nya mailadress sara.doos@telia.com - använd inte den gamla då den kommer att läsas av mina f d kollegor (så länge den nu kommer att finnas kvar).
Behövde bara få berätta för nån….

Hoppla.
Det svänger fort i hockey som dom säger.
Hoppas att allt ändrar sig till det bättre i och med detta.

Tråkigt att bli av med jobbet men ibland kan det vara bra också.
Talar av egen erfarenhet då jag blev arbetslös för länge sedan och var självklart deppig och ledsen för det men- jag fick, så småningom, ett nytt, både bättre och roligare jobb!
Så - inget ont som inte har nå´t gott med sig!
Passa på och njut av SOMMAREN som äntligen har kommit!
Lycka till!

Passa på att njut av sommaren Sara , umgås med Olivia och hästarna och självklart även Mattias ;)
Tråkigt. Men det brukar komma något gott ur det onda. Lycka till på arbetsförmedlingen!

Beklagar men du kommer säkert komma på något snart !
säger som de andra passa på o njuta nu av den härliga tiden som kommer, så kan du börja med något nytt till hösten :)

Håller med föregående talare: Det finns inget ont som inte för ngt gott med sig. Själv blev jag precis avtackad av mina arbetskamrater… då jag själv sagt upp mig.. Känns som 23 år på ett jobb räcker, nu väntar nya utmaningar.
STOR Kram till dig Sara!

Med tanke på din plikttrogenhet och fixarvilja i Shetland Syd så skulle du passa till vilket jobb som helst! Ställer gärna upp som referens!
Lycka till men jag säger som Gonkan- passa på att vara lite ledig i sommar! Inte många som anställer i juli ändå!
Detta kommer du fixa galant och jag säger som övriga och framförallt som Kristina att med din kunskap och fixarvilja så finns där inget som skulle stoppa dig.
Njut av sommaren!! Och kanske kanske behöver vi en vikarie om det skulle vara så att du verkligen vill jobba i sommar………Jag rekomenderar dig varmt!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
har lagt till din nya mail på msn nu… Det här blir bra Sara, njut av sommaren och ledigheten och hämta nya krafter till hösten.

jag säger som de andra. Njut av sommaren. Jag blev ju avtackad på mitt jobb förra veckan då jag på egen begäran sa upp mig. Inget jag ångrar. Fick gå till arbetsförmedlingen i Måndags. Du vet att du kan skriva in dig på internet va?? så går de fortare på arbetsförmedlingen sen =)
Lycka till sara

Oj! redan
,fick för mig att du skulle vara kvar ett tag till . Försök o inte tänk och deppa ner dig ,det är inte värt det ! Försök o njut av sommaren som äääääntligen är här och se den ljusa sidan som att nu har du all tid i världen för Olivia och alla dina hästar och nya gården som ni har köpt .tids nog kommer hösten och då är det nya tag igen på ev ett nytt och spännande jobb .
Vem vet! kanske där blir tid till o ses lite mer hos varandra nu när du har kommit ett steg närmare oss ,

Fy 17 vad tråkigt! Har precis sagt upp mig från mitt arbete då jag ändå skulle fått gå pga. nedläggning av verksamheten. Började som sommarvikarie för några dagar sedan på nytt ställe.
Du kan ju ringa runt och kolla om det finns eventuellt sommarjobb, egentligen är väl sommarscheman säkert klara men det finns ju alltid de som hoppar av i sista stund. Eller ta en lång semester å söka jobb/fundera på vad du vill göra sedan.
Hoppsan, som det kan gå! Men har man jobbat elva år på samma ställe kanske det är dags för lite miljöbyte? Är du intresserad av växter så kan söker vi folk på mitt jobb ;)
lurvponnyn.vimeddjur.se

Tack alla :)
Är nu inne på min tredje arbetslösa dag. Har bakat chokladbollar, chokladmuffins, rabarberpaj och har nu kanelbullar i ugnen. Igår när det var sol blev rabatterna ogräsfria, em hästtäckestvätt tvättad och 2 hagar mockade. Än så länge känns det som semester…. :)
Har skrivit CV och skickat in ansökan på ett jobb också, så liiite aktiv på den fronten har jag varit.
Det blir nog bra - jag kan tänka mig att jobba med vad-som-helst, eller så kanske jag sätter mig på skolbänken igen… vi får se :)
hoho du kommer ju att fylla frysen med en massa gott ju
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Bjud hem hela shetlandsponny.ifokus på bullar tycker jag låter som en bra ide? Snälla *tittar med hundvalpsögon*
lurvponnyn.vimeddjur.se

Gott med bullar är det , annars kan du baka och skänka till en annan stackare ;)