Vädret?
Hur pass "nojiga" är ni om att hästarna står ute i snöstorm och när tar ni in dom? Tänker ni induvidiellt på hull och päls eller…….

Jag tänker nog mer på vattnet i stallet. Det vill frysa om det är väldigt kallt och då får hästarna gå in för att hjälpa till med värmen.

Jag är ju lite löjlig när vädret är så här… men hästarna på lösdriften var helt tokiga och sprang o busade, De dräktiga fick fleece täcke på en stund när dem gick in nu, vi har ju kall stall, det är med andra ord minus där också, vattnet är väl det största problemet, det fryser väldans fort, så det blir att fylla på m ljummet ett par gånger per kväll. men hästarna verkar inte må dåligt av vädret.

Förena nytta med nöje!!
vattnet är det största problemet här också,hästarna verkar stormtrivas. Så länge dom har ensilage att äta så klarar dom sig.
Men skulle det bli ett rejält blåsväder så får dom komma in på stall då vi har så mycket träd som kan ramla
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
har också mina ute oavsett väder i ligghall. Dock så blåste det så oturligt i dag så det kom snö rätt in i "boxen" så jag lät faktiskt dem vara inne i natt med. Vårt vatten fryser också jätte fort. Hästarna såg ut som snömonster när jag kom ner i kväll men inte var de inne. Tyckte dock att de kunde gå in o hålla Zaffran sällskap som står på boxvila för sin fång och för att det inte skulle var fullt med snö i morgonbitti i stallet!. Zaffran var ngt bättre i dag faktiskt! Hoppas det blir bättre i morgon.

Mina hästar går i lösdrift o mår gott. Men dom får täcken på sej (dräktiga stoet, bara) o shettisen klarar sej bra! Han är helt oberörd om det är snöstorm. Han stod utanför ligghallen o bara stoet som stod inne o glodde på när det snöade som 17 
Jag tror att hästar klarar sej bra. Bara vatten som man måste tänka på…..