Hingstpremering Köping
Letar efter NÄR anmälningstiden till hingstpremeringen i köping går ut men hittar det inte.
Vad kostar det & anmäla dit ? det står 1200 :- på SH´s sida är det det som gäller ?

Ska till lägga att det är till hösten som jag menar.
Det är Svenska Ponnyavelsförbundet som håller i Shetlandsvisningen den 4/9. Tror platsen var Hallstahammar men är inte säker.
Amor vincit omnia 
anmälan går ut i morgon. Har skickat mina anmälningar idag men inte betalat kom en del i mellan 
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Jag lider så med dej milla miljoner med tröstkramar
#3 Anmälan går ut 15 Juli Milla så du hinner nog!! 
Amor vincit omnia 
juli????????? hm ok där ser man, tack Lotta!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#0 Föruttagningen kostar ju 500 kr och sen om de går vidare en tilläggavgift på 250 kr
http://www.spaf.info/images/stories/hingstprem/shetland/prop_shetland_2010.pdf

F-n Millan, höll på att få andnöd
tänkte att nu har jag missat h-prem. Tyckte väl att det var lite väl tidigt att anmäla i Juni.
Stämmer att hingstprem går i Hallstahammar detta år pga omläggning av tak på Köpings ridskola.
Det står i proppen "hingst kan individprövas vid lägst 2 års ålder" jag trodde det var 2,5 års ålder, har de ändrat eller har jag missuppfattat?
Delad glädje är dubbel glädje :)
Det är väl hösten det året dom fyller 2 som gäller? Hingst född i maj är ju inte 2,5 år i september heller?!
#11 Trodde "alla" hästar blev ett år äldre 1 januari varje år, oavsett när de är födda.
# 12 Jo, men när blir dom 2,5 år då??? 1 juni eller? Jag har för mig jag läst formuleringen "hösten det år dom fyller 2" någonstans, men men….. Jag räknar år från det datum hästen är född…. Känns helt fel att kalla en häst som är 18 månader för 2-åring när det är ett halvår kvar tills den fyller 2! JO, jag vet att man "säger så" i hästvärlden men i mina öron känns det fel!
För man får INTE visa en 2-åring på premieringen i april, det vet jag säkert att jag läst i reglementet!
#13 Det jag reflekterade över var just meningen "hingst kan individprövas vid lägst 2 års ålder" och det tolkar jag som att man kan visa dem på våren som nyblivna tvååringar, trots att jag läst någonstan att det är tidigast på hösten.
Jag har dock inga planer på att visa en tvååring på våren utan undrade mest om jag missuppfattat.
Jag håller med dig i ditt tänk, att räkna från datum då hästen är född, men efter som att "reglerna" är att hästen blir 1 år äldre från 1 januari, så blir det ju uppenbarligen en tolkningsfråga.

Men i hingstreglementet 2010 stå det shetlanshingst får visas tidigast vid 2,5 års ålder o det kan de ju inte vara förrän på hösten
#15 Precis, där av min reflektion i vad som står i proppen…

Men o andra sidan är ju proppen för höstens premiering
#17 Visserligen. Men det står ju fortfarande "hingst kan individprövas vid lägst 2 års ålder" Jag vill bara veta om jag missuppfattat eller om det är nått nytt?