Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 561 ggr
HanniBunni
0

Vallack till hingst!

En gång skulle vi kastrera en hingst som egentligen inte var så hingstig men dock… Sen efter ett år träffar jag hästen igen och han var värsta testosteronbomben! Skrek och frustade och var allmänt besvärlig( värre alltså än när han VAR hingst!) Någon som har varit med om det förr??

Kris_J
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, min snälla goa valack Alex, har blivit "hingstig" med åren. Han Kastrerades som fyraåring 1998. År 2005, fick han plötsligt ett ryck och blev värsta stridstuppen mot en del andra valacker. Han var då utlånad, han varit där i perioder och hemma emllanåt. Jag har inte märkt av det så mycket här hemma, förutom vid ett par tillfällen. Speciellt den ena gången, när jag släppte in honom till stona han kamperat med en stor del av sitt liv utan att göra väsen. Han flög in i hagen ställde alla i en grupp, Givetvis plockade jag ut ur honom ur hagen igen. Nu går han med en hög ston igen och är sitt vanliga valack jag, och inga tendenser finns till att regera. Innan han kastrerades gick han i hingstflock på somrarna, han hade gott självförtroende och bråkade aldrig men var heller inte undfallande. Det som är lite roligt är att vi många gånger fått frågan om han verkligen är valack som det står i prgramet när han varit ute och tävlat. Kanske hans höga kondition bidragit till hans "hingstighet".

Foto Mia Nilsson 05

Veritas odium paretFörvånad

Ellinor Johansson
0

# Whoo vilken hingst nacke!

HanniBunni
0

#1 han var "grann"!! Men det kan vara som du säger om att konditionen kanske har ändrat tempramentet!Glad