Besviken
Hej!
I januari månad så beställde jag varor från en butik på nätet som säljer utrustning till ponny. Jag fick intrycket att många här på sidan handlade från denna internetbutik och att den var seriös.
Idag 16.juni alltså 4½ månad efter att jag beställde och betalade har jag fortfarande inte fått några varor.
Jag har upprepade gånger mailat och också försökt ringa butiken.
Har Ni några tips på hur jag skall gå till väga?
Har andra råkat ut för samma sak så kan vi hjälpas åt med polisanmälan?
Tack för svar!
Mvh Linda
Mycket besviken shettisägare
Berätta gärna vilken butik det är så att fler inte gör samma misstag.
I övrigt så skulle jag anmäla dem till konsumentverket (fast du kan ju ringa polisen först och anmäla det, så kan de även slussa dig vidare sen).
Tänk dock på att aldrig förskottsbetala!
Hakuna matata!
Du är inte ensam! Jag beställde i samma veva när det var massa reklam om 25 % rabatt. Efter några mejl så fick jag idag ett mejl där butiken erbjöd återbetalning istället för varorna.
Du får gäna PM:a vilken internet-butik de var så man inte handlar där.

Jag har oxå beställt varor för flera månade sedan men inte fått, dock har jag inte betalat in nått. Nån som kan skicka PM om det är från samma ställe?
Jag vill också gärna veta vilken då jag sitter och söker utrustning och hade tänkt beställa nu i dagarna…….. skicka gärna PM
Jag vill inte hänga ut någon butik på nätet så jag tänker inte säga vilken butik det rör sig om. Jag har iallafall fått tillbaka min pengar idag!

Jag beställde i oktober månad från en affär på nätet.
Förskottsbetalade också tyvärr.
Delar av beställningen kom inom relativt rimlig tid. Före jul nån gång dök det så upp 2 par benreflexer av de 4 beställda.. Efter ytterligare påtryckningar, mejl som ignorerats?? i allafall ej besvarats.. så har jag ringt så kom det ytterligare 1 par reflexer… Det sista paret har ännu ej dykt upp. Har ringt och då sas det att de va slut hos leverantören.. Jag har nu skickat ytterligare ett mejl förra veckan och frågat NÄR de ska komma.. men ännu inget respons som vanligt..
Mina mejl har alltså kommit fram för hon har sagt saker som ja jag såg ditt mejl å så..
PM a mig gärna om vilken butik det gäller i ditt fall.

Oj detta låter ju helt sannslöst. Hoppas inte det är någon större kedja som behandlar sina kunder så.
det finns ju många mindre butiker på nätet, men stå på er, ring o prata m konsument vägledare, allmänna reklamations nämnden.

Hallå…..kan ni inte skriva vilken affär det är så vi andra inte råkar ut för dem????

#5 Kan inte skicka PM till dig
mejla gärna mig så kan jag meddela vart JAG aldrig mer tänker handla
Anna-Carin
#9 Man ska inte hänga ut folk på nätet då det kan finnas flera faktorer som medverkar. Ni har ju bara hört ena sidan!
Kan säga att det inte rör sig om Shettisshoppen hos jäboruder, de har också haft 25% rabatt!

Trevligt! Då får man titta in där då :)

jag vet vilken butik Linda menar. Jag känner h*n som har affären och tyckt att h*n verkar seriös. Är tråktigt om de är fler som menar denna butik.
Kanske är det så att ägaren halkat efter med beställningar och istället för att möta problemet med att åtgärda det kanske det mer hamnar på hög.
Personen behöver ju inte vara någon som luras med vilje utan att man kanske helt enkelt inte borde ha egen firma och klarar inte av det ansvar som krävs.
Det var bra att TS fick tillbaka sina pengar, men oavsett egenföretagare eller inte ska det inte behöva ta flera månader innan man får någon respons på att man inte fått sina grejer eller kan bli ersatt.
Hakuna matata!

Jag har nyss handlat från två stora butiker och båda lovad mig grejer inom 10 arbetsdagar, då det var lite akut. Men jag fick heller inga grejer. Från den ena tog det över 1 månad innan grejerna kom och från den andra två och en halv månad. Va less man blir. Men hur gör man om man inte vill förskottsbetala? Det är ju det ena man kan göra, eller??
Det finna många webbutiker som erbjuder faktura också, men förskott är det vanligaste. Det utgör en trygghet för företaget att ha förskottsbetalning på varorna, eftersom det finns människor som roar sig med bluff-ordrar och som sen aldrig betalar.
Det är ju synd att det tydligen finns företag som inte sköter sig ordentligt
Postförskott brukar också vara möjligt på de flesta webbutiker, då betalar kunden när man hämtar ut sitt paket