godmorgon 22/02
hihi det är madelen slotte och jag med biggles

God morgon!
Nu har olyckan slagit till även hos oss! Igår upptäckte Maggan och Kenneth att vårt ena sto Furunäs Lisette satt fast med vänster bakben i en stakettråd (eltråd, tack och lov utan el). Den hade lagt sig i en ögla runt benet, strax ovanför kotan och strypt till.
Vi körde henne till Ultuna Djursjukhus igår kväll och där får hon nu stanna i några dagar. De säger att den yttre skadan är ofarlig och kommer att läka bra. Frågan är hur mycket av mjukdelarna innanför som är skadade … De lade ett zinkbandage runt såret och satte in Finadyn, bägge delarna för att dämpa svullnaden och därigenom stimulera blodcirkulationen ner till hoven.
På måndag skall de ultraljuda benet och förhoppningsvis kunna se att allt är OK … Vi håller alla våra tummar, tår och hovar för att det skall gå bra!
Tusen miljoner tack till Maggan och Kenneth som var observanta och såg henne, tog loss henne, tog in henne och lade ett värmande täcke på henne tills vi kunde komma!
#2 fy så hemskt! Stackars häst. Hade hon legat länge? hoppas allt går bra!

#2 Lilla fina Lizette! Men det var inte bara vi, Cattis var som vanligt en klippa och hjälpte till! HOPPAS HOPPAS allt blir bra!

#4: Vi skickar miljoner tack till Cattis också, som mitt i sin feberyra kunde åka ut till stallet och hjälpa Lisette innan vi kunde komma ut!
#2 Nej fy! Stackars Lisette!!
Håller tummarna stenhårt för att allt går bra!
Ojoj håller tummarna för att det ska gå bra med henne.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#2 Stackars min lilla mamma men vi små hästar har ju en otrolig förmåga att övervinna det mesta så nu gäller det att vara optimist.
Kram på er alla från Roxie & Ulla

#2 Vad tråkigt, hoppas det går bra så hon snart är ok igen!

Tack alla! Ja, vi hoppas verkligen att det skall gå bra för Lisette och att hon inte skall få några framtida men av detta. Hon är i alla fall på bästa ställe för att få optimal vård just nu och det känns bra mitt i eländet.

#10 Jag håller tummarna för att allt ska gå bra för eran lilla ponny och att det inte blir några komplikationer pga att blodkärlen har varit strypta för länge som det blev för våran..
hm håller både tummar och tår fresten …
#2. Stackars lilla Lisette! Hoppas allt går bra med henne o att hon blir återställd. Håller tummarna!
Kram från Anna o "mamma" Ginette 

Tack Gonkan och Anna!
Det är precis det här med blodkärlen som vi oroar oss för … men det kan bara tiden visa …
#13 Stackars Lisette! Hoppas hon blir fullt återställd så fort som möjligt.
# Vilken dag! Har snöat till och från hela dagen. Har hunnit med alla hästarna i dag så till och med "gammeltanterna" har varit ute en sväng. Fixy blev så glad när vi travade på hemväg och drog en rejäl bockserie så jag tappade henne… 

#5 Inga tack behövs. Jag gjorde bara det alla skulle gjort för en skadad häst. Hon kunde ju inte gärna ligga ute i snön skadad, så givetvis tog jag in henne. Vi hjälptes åt under hela dagen för att göra hennes tillvaro så bekväm som möjligt. Inte så lätt, med tanke på hur sjuk jag var (är) och att K arbetade samtidigt. Men med gemensamma insatser så löste vi ju detta ganska smidigt.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.