Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 1321 ggr
monzun
0

Snabbkopplingar, hur fästes dem?

Jag har en sådan här sele och så har jag köpt såna här snabbkopplingar. Nu undrar jag hur fäster jag dem på selen???

mille-star
0

Du tar bort den remmen som sitter på nu och spänner fast den nya remmen?

monzun
0

#1 Så mkt har jag med förstått, det är den remmen som hänger ner som jag inte förstår.

mille-star
0

den ska fästas in på sidan under magen ungefär. Gör inte remmen du har nu det? På min sele drar man åt däckelremmen i ena delen av spännet under magen och den lösa delen från skakelhållaren i den andra.

monzun
0

#3 Jag har en bukgjord som jag spänner för sig så finns det en rem som man fäser skakelremen i och sedan går den över skakeln och ner å fästs under magen.

När jag nu ska byta ut skakelremmen så får jag ju isf tre remmar som skall fästas…. Och det är den på snabbkopplingen som jag inte förstår.

Skall åka till stallet och kolla på snabbkopplingarna så får vi se om jag förstår mer då. Har nämligen inte packat upp dem än.

mille-star
0

Men du måste ju ta bort den skakelremmen helt som du har på selen nu. Annars förstår jag inte hur du kan få tre remmar?

monzun
0

Nu har jag suttit å kollat runt på olika selar och har då kommit fram till vad som är fel!

Remmen som man fäster skakelremmen i går ju över skakeln å fästes sedan under magen. Nu när jag skall ha fast snabbkopplingen så kan jag ju inte fästa i samma rem eftersom den är alldeles för lång.

här ser det ju ut nu men med snabbkoppling skall det ju se ut så här.

Så nu måste jag införskaffa en kortare rem att fästa snabbkopplingen i. Är det lättast att gå till en sko/sadelmakare då???

Maliiin
0

Hade jag varit du hade jag gått till en skomakare å frågat om han kan korta den remmen du har. Det är ju inte så avanceratGlad

monzun
0

#7 Fast jag vill ha kvar den ifall att jag skulle behöva använda dem vanliga skakelremmarna. Så de får bli å se vad de kostar att göra en ny. På nätet kostar en 3-400:-

Fattar inte varför allt skall vara så dyrt. :-/

Maliiin
0

Körsporten är ju dyr.. Tyvärr!

Men som sagt en skomakare borde kunna fixa en sådan rem ganska lätt..