Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 2520 ggr
Milla
0

High Chaparral den 10 juli

snart går anmälningstiden ut så glöm inte anmäl er. Anmälningstiden går ut den 10 juni så det är snart.

Varmt Välkomna.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Miica
0

Jag kan inte bestämma mig om, och isåfall vilken jag skall anmäla :/

polgara
0

Alla mina hästar har jag skickat iväg på bete så det blir nog inte så många som ska visas iår heller. Blir iaf 3års stoet som ska på premiering

Miica
0

Hihi jag har mitt sommarbete hemma, vissa rids och körs ändå =) Så tror jag har lite tur, bara grymt svårt att bestämma mig (eler för mycket att välja på)

zettan
0

då vi flyttar så kommer vi tyvärr inte. Hade velat. Men de blir lite väääääl långt för oss Tungan ute

PetraJ
0

Vi skall inte ha med någon häst utan bara njuta och titta.

SaraDoos
0

vi ska bara titta och äta gott i Old Mexico på kvällen Skrattande

ser framemot en riktigt rolig helg!

Kris_J
0

Är det många anmälda till maten i nuläget?

Veritas odium paretFörvånad

PetraJ
0

# tror att det var en hel del.

VeronicaP
0

Kommer inte dit heller

sanne
0

Vi har anmält två ungston ! åker på Fredagen ner o övernattar :)

ska bli hur kul som helt!!

Pia740
0

Mina ston är dräktiga och har inte hunnit föla innan den 10:e. Synd

Milla
0

Själv tänkte jag ju anmäla Flame (Corint kanske om ägaren tycker det är ok :-)

Sen ev. Milli eller kanske Viking jag vet inte riktigt ännu

VeronicaP
0

#12 Självklart får du visa Corint om du vill det :D '

Jag har ju inte tid själv då mannen  har en spelning då och vi åker på semester på söndagen

Milla
0

OBS OBS OBS OBS OBS OBS!

INGET INTRÄDE TILL UTSTÄLLNINGEN.

Moheda
0

Kommer nog, med eller utan häst. Har inte riktigt bestämt mig ännuCool

SaraDoos
0

#14 Nej precis, man behöver INTE lösa inträde till High Chaparral för att ställa ut eller komma som publik. Du behöver heller inte lösa inträde för att vara med på festen i Old Mexico eftersom det är en sluten fest för SHETLANDSPONNYFOLK Skrattande

Däremot har vi ordnat så att de som VILL gå in på själva High Chaparral får halva priset på 2-dagars biljett!

AnnaLundin
0

Jag har tänkt anmäla två stycken dit. Cool

Mija
0

Jag har nog tänkt anmäla minst en dit, men det beror på om jag kan få någon att följa med och hjälpa mig att visa, själv kan jag inte springa pga min höft, men fixar det sig kommer jag anmäla, får se om man stannar kvar över natt eller inte, funderar på det.

SofieBroden
0

jag har anmält Glimma. Däremot blev det ingen mat på kvällen för vår del….. :(

Milla
0

#18 vi kan hjälpa dig att visa om du behöver det.

Mija
0

#20 Åh vad gulligt av er om ni kan göra det, det vore kanonsnällt, jag ropar högt om jag behöver er hjälp, ska bara flörta ordentligt med gubben så jag får ha bilen då…

Milla
0

#21 visst hjälper vi till om det behövs

Milla
0

Dagarna går snabbt så glöm inte att anmäla

polgara
0

Jag o Magnus kommer iaf, men utan häst som det ser ut nu. Kommer tälta på plats o även vara med o äta på kvällen

Maliiin
0

Jag har sagt hela tiden att jag ska åka. Men pga lite tråkigheter kommer jag inte åka med varken Cosmos eller DutchessRynkar på näsan Tyvärr!

icansson
0

kommer inte visa då mitt sto är på betäckning men kanske kommer o tittar:)

Miica
0

Jag velar fortf fram och tillbaka!! Vet senast imorgon!! :D

SaraDoos
0

putt putt

Moheda
0

Jag har också väldig beslutsångestCool Jag borde egentligen visa då det är samma domare som jag visade JJ för som 5 månaders föl då jag egentligen borde stannat hemma…Skulle vara bra att få kritik för samma domare för att se om det går åt rätt håll….

Miica
0

Jag kommer inte åka. Jobbar den dagen, så har tyvärr inte råd att ta ledigt :( Får satsa på de andra som kommer i syd!

AnnaLundin
0

#29 - förra gången var ju JJ i en väldig tillväxtfas, nu börjar han ju komma ikapp sig själv… Åk du och visa! :)

Jag själv har för övrigt tvingats välja att stå över den här utställningen, då detta är enda helgen på sommaren som makens syster m familj är ledig samtidigt som oss, så de kommer hit och hälsar på då. Jag kan inte iktigt med att åka iväg en heldag när vi har dem hemma…

Det får bli några andra platser i stället.

Moheda
0

#31 Hmm, jag har fyllt i anmälningsblanketten….Tyst

Moheda
0

Japp, nu är det gjort!! Jag har postat och betalatCool.

Dottern fick avgöra då hon väldigt gärna ville visa i handlerklassen…

Maliiin
0

Det blev HC trots allt!!Skrattande Kommer att åka med en av mina.

Men tänkte på en sak. Ni som åker och stannar två eller tre dagar. Hur gör ni med era hästar? Vart gör ni av dem?

AusaBausa
0

Kommer inte åka dit trots att jag såå gärna hade velat åka…kan inte få ihop allt alltid;-)

SofieBroden
0

hur kommer det sig att anmälningstiden är förlängd? för få deltagare?

/ Sofie

Milla
0

ja det var det, men nu är det tillräckligt så det blir en mini och en standard.

sanne
0

åå väntar på "katalogen" på webben..

ska bli så skoj o komma ner o hälsa på er i syd igen :)

BoelH
0

Jag ser också fram emot "katalogen"!

Milla
0

Mini katalogen ligger ute nu, standard kommer

Mmia
0

Kollade katalogen nu och ser att domaren är uppf. till en av pållens mor, är inte det jävigt oavsett hur lång tid det har gått ?

Domarna får väl inte vara uppf. till någon av föräldrarna eller har jag fel Oskyldig

Kris_J
0

Så här står det i proppen:

"Jäv Förvaltningslagen (SFS 1986:223) §11 och 12 gäller vid Sveriges Shetlandssällskaps utställningar och omfattar dess regler om jäv. Vid utställning med endast en domare föreligger jäv och ponny äger då inte rätt att delta om:

Domare, dennes make/maka/sambo eller dennes nära släkting (föräldrar, barn eller syskon) ägt, tränat eller under längre tid haft aktuell ponny uppstallad. 

Domare under de senaste 5 åren varit ägare till aktuell ponnys far eller mor. 

Domare är uppfödare till aktuell ponnys far eller mor. 

Domare anser sig själv jävig. Den som känner till en omständighet som kan antas utgöra jäv mot honom/henne skall självmant ge det till känna."

Mmia
0

Ja men då är det jäv på en ponny för det är ju bara en domare då det är 2 utställningar.

Kris_J
0

#43 Ja om proppen skall följas.

Finns det övriga tveksamheter är det ju bra att höra med domaren hur denne ställer sig innan de tas in i katalogen. Vet att jag vid något tillfälle anmält till utställning när jävsregleran såg lite annorlunda ut, inte så kul med domarbyte på utställningsdagen, det blev inte en bedömning mot övriga i klassen.

kristina-axtorp
0

Hästen som det skrivs om ang jäv är vår. Jag har inte tänkt- ber om ursäkt. Jag borde kunna detta men har inte ens fundert i tankegångarna eftersom jag inte köpt mamman av uppfödaren kanske… (Dålig förklaring, hjärncellerna har helt enkelt inte varit inkopplade). Har skrivit till katalogansvarig om att stryka henne alt byta ut henne mot en annan, eftersom antalet för mini är exakt 30 st! Styrelsen får ta det beslutet men hon kommer inte till utställningen.

Milla
0

Beslut är taget då man vill ha mini utställningen så hästen är utbytt med en annan.

Jag som då är katalog ansvarig har helt enkelt inte ens reflekterat över detta, mycket dåligt men jag har lärt mig.

Moheda
0

# fel gör vi alla och huvudsaken är ju att man lär sig av sina misstagFlört!!

polgara
0

#46 Milla du är nog mänsklig o har rätte att begå misstag som alla andra människor, man kan inte alltid ha huvudet på skaft

VeronicaP
0

Kristina , vi gör alla fel då och då även om inte alla vill erkänna det ;)

Men Millan då , sådant måste du väl se :P ;)

AndersA
0

Det är inte ditt ansvar det är utställaren som ska veta dettaoch inte anmäla på detta sätt. Jag tror och vet att du har nog jobb ändå.

En som är jävlig.