Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 1114 ggr
Milla
0

föl registreringarna 2010

ser att det bara är fölregistrering tom 38100003 som finns på webstamboken, dock vet jag att där finns fler föl som är reggade, varför syns inte dessa?? någon som vet?

Har mailat Fredrik men ej fått svar.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

susanne-s
0

hm…38100009 38100011 finns…. dock inte ..0010

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

sanne
0

Vår Eurydike har 0011 ivf.. o Excalibur har 0002

men Märta berättade något som jag nu itne riktigt kommer ihågSkäms om det var jämna nummer på hingstfölen o ojämna på stofölen..

men sen kan man ha skickat in o dom har reserverat ett reggnummer, tex 0007, o det saknas ngt i ansökan.

Milla
0

men jag får inte upp dom jag får bara upp fram tom 0003

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

stallostby
0

Jag måste fråga ang registrering.. Visst får man något papper av hingsägaren innan man kallar ut en ID kontrollant? Eller har id kontrollanten papper att fylla i?

Hanna-D
0

#4 Du ska få Betäckningsrapporten från hingsthållaren när du rapporterar in att fölet fötts. ID-kontrollanten har papper för signalementsbeskrivning/chipmärkning.

stallostby
0

tack för svar, vad innehåller bet. rapporten nu igen?

Hanna-D
0

#6 Normalt får man som stoägare en liten lapp som heter Resultat av betäckning vid betäckningen. Denna ska du skicka in till hingsthållaren när fölet är fött, hingsthållaren ska då skicka betäckningsrapporten till dig som du sedan skickar vidare med signalementsbeskrivning och chiprapport till stamboksföraren.