Nalle & Indigo på sommarkollo
Nu är ju äntligen sommaren här på riktigt och idag var jag inbjuden att ta med lite hästar till Eskilstuna kommuns årliga generationskollo, ett kollo där barn och pensionärer under två veckor varje sommar träffas och har kul. Idag stod alltså "hästpysseldag" på schemat och med mig följde två av mina Minishetlandsponnyer, min ständiga följeslagare, 12-åriga valacken Nalle, och så lilla ettårshingsten Indigo (fortfarande iklädd vinterns kollektion…
).
Nedan följer lite foton från besöket: 
Alla "barn", stora som små, gamla som unga, (
) är välkomna på kollot.

Jag tycker det är väldigt kul och givande att miljöträna mina hästar, och de blir redan från tidig ålder vana vid att träffa på det mesta. Detta ger lugna och trygga individer, har de redan "sett allt" är det inte mycket som skrämmer dem. Trots ca 25 barn och 10 pensionärer, samt en handfull kolloledare som alla ville vara nära och klappa och borsta och leda och umgås med hästarna var både Nalle och Indigo så tålmodiga och stillsamma. Jag vet att jag kan lita på dem i de allra flesta situationer men jag blir lika stolt varje gång de sköter sig som små änglar… De tycker verkligen om den uppmärksamheten (och alla godsaker de bjuds på). 

Vilken rolig grej
!!

Vilken rolig idé Frida och kanon bra reklam för vår fina ras.

De är ju för underbara!

Härligt !!

Vilket otroligt bra initiativ! Hästovana barn kan ju inte få en bättre start än att träffa en trygg och fin liten shettis! 

Så härligt att se! Det är sånt här man blir så glad av att se.
Roligt att se bilderna i stort format, helt underbara! En fin upplevelse att klappa en shettisrygg - gammal som ung!
Vilket trevligt intitiativ! 
Vad snällt av dig och pållarna att ställa upp.
Vilka glädjespridare
Härliga bilder!
Veritas odium paretFörvånad
Jättefina bilder!