Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 966 ggr
Milla
0

göteborgs vädret

Alla ni som bor i göteborg hur har ni det med vädret?? Vi ska åka till göteborg på fredag och funderar på om vi kanske ska ta tåget istället för bilen.

Vet någon hur långt det är från tågstationen till scandinavium?

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

FredrikN
0

det är ju en bit att gå.. men det finns ju spårvagn

Milla
0

äsch jag hade hoppats på att slippa åka spårvagn, gillar det inte allsGenerad

RebeckaSvensson
0

#2 Då får du gå istället ;-)

Milla
0

#3 mmm får nog det eller så tar vi bilenGlad

FredrikN
0

iofs så är det inte längre än 1,6 km

RebeckaSvensson
0

#4 Jag hade ju nog valt spårvagnen framför att gå…

Annette
0

Milla, ta spårvagn 2 så kommer du till Scandinavium.

Jag och Cecilia åker dit i morgon med tåget.

Milla
0

#7 spårvagn 2 ok,

Någon som vet hur sent dom där spårvagnarna går????

Annette
0

Dygnet runt ;)

Milla
0

super bra ju, ja då får det nog bli dom där räliga spårvagnarna i allafall, är inte så jätte smart att ta bilen tror jag

Annette
0
Milla
0

#11 tack snälla du, ska kolla upp det.

Annette
0

#12. Det går nog med båda. Det verkar som det är 2 på morgonen och 13 på kvällen.

Strunt samma, kommunikationer finns det.

Milla
0

Japp och det är det som är viktigast.

MrsM
0

Kommer just hem därifrån Glad. Har tittat på stjärnhästarna vid veterinärbesiktningen och på träningen - jättespännande! 

Skulle åkt egen bil fr Falkenberg i morse men tog tåget i sista stund - PUH, vilken tur.. E6an har varit ett enda kaos hela dan tydligen, långa köer och bilar på tvären.Över 30 tävlingshästar satt fast på vägen till Gbg.Dom hade redan haft svårt att köra av färjan med bilarna i Skåne - det var isgata på ramperna…

Vi provade taxi från stationen, kostar 150:-. Rek spårvagnen, den tog vi tillbaka sen. 20:-. Bl a linje 2 och 13. Tar 5 min. mkt smidigt.

Vi provtittade på mässhallarna oxå. Ta med pengar!!! Bl a jättefina små fölgrimmor i läder, helt oemotståndliga… 

Ha det så kul ni som ska dit. Själv blir det till att titta på TV resten av veckan.

Annette
0

Jag borde gå och lägga mig, skall ju upp 5, vi skall med tåget till Göteborg. Men vi tänkte se nya Beck-filmen, bara maken kan masa sig upp från hobbyrummet. Men han kanske har däckat av alla limångorna.

Jag köper en biljett som heter Regionen runt. Då får man åka hur mycket tåg, spårvagn och buss man vill inom regionen under 24 timmar. Bara att kasta sig på första bästa spårvagn, alltså.Glad
Shoppingen på mässan är farlig. Dottern har redan bestämt att hon skall köpa en enhörning. Förra året köpte hon en bevingad häst.

MrsM
0

#16 Hoppas tågen har fått lite ordning på sig tills i morgon bitti. Det var frusna växlar mm och allt var jättesent, kom hem nästan en timme efter utsatt tid och en del tåg var inställda…

Kris_J
0

Precis hemkommen från en liten utflykt hos min kära vän som bor 7 km bort. Vi har lagt om en hov, på en stackars liten fröken som blivit uppkarvad pga hovböld. Spännande utflykt måste jag säga. Jag fick gå sista biten pga drivbildning på hennes väg. Bilresan enkel väg tog 35 min. Tittade in på GP sidan, inget upplyftande om vädret där inte. Urspårad spårvagn bla. Länk till GP www.gp.se

Veritas odium paretFörvånad

VeronicaP
0

Ja inte är det någon kul väder ute nu , Emma som har haft så mycket oflyt nu med hästarna , var nere hos de som har köpt Vicky som Emma tävlade innan .

De skulle tävla idag och vad tror ni händer , hästsläpet välter , snacka om otur, men som tur var så var Emma förståndig och såg till att de inte öppnade släpet utan ringde 112 och fick hjälp att lasta ur dem, ena ponnyn var lite småskadad och rätt så chockad , den andra klarade sig helt utan skador ,men var lite chockad, men snacka om otur , hur mycket ska Emma orka att klara av ..

Annette
0

Tack för infon! Då skall jag väcka dottern direkt, vi tar ett tidigare tåg, så vi har ännu mer marginal. Hoppas vi kommer fram utan problem.

Här har vi inte fått någon snö alls.

Milla
0

Usch varför kom det snö nu för????? Ta bilen är ju helt otänkbart, så vi får kolla upp tågen nu i eftermiddag, hoppas bara att dom går som dom ska.

ÅÅÅÅ fölgrimmor, ska ta en tur till banken och fylla på börsenSkrattande

Ha det så skoj idag Annette

Lorita
0

Går till Skandinavium

Buss: grön. Orange och röd, 49, 50, 771 länk

Spårvagn: 2, 13, (8, 6) länk

Jag kan ha missat någon, fråga föraren när du hoppar på, så vet du att du är åt rätt håll.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Emelie-G
0

Från centralen till scandinavium är det nästan gångavstånd :)

Milla
0

slänger upp tråden igen för att få reda på hur det ser ut nu i kväll i göteborg

Annette
0

Ikväll var det inga problem alls i Göteborg. I morse gick det bra ända fram, men där var det tvärstopp i 1½ timma pga problem med växlarna. Men det var ju lugnt, tack vare infon jag fick från flera i denna tråd, tog vi tåget som gick 06.32. Så vi hann fram före kl 10. Glad

jojjehanna
0

#15 menar du att du betalade 150:- för taxi mellan stationen och Scandinavium? I så fall har de blåst er rejält. Det är NÄRA och borde vara MYCKET billigare. Inte för att jag åker taxi ofta men så mycket är för mycket.

MrsM
0

#26 Nä vi prutade faktiskt…  men det var utgångspriset. Vi var tre så det blev inte så blodigt till slut…