Amma finnes.
Yasmina hade felläge nu på morgonen. Vetten var på plats inom 15 minuter, all heder åt honom, men det var kört ändå… Ett bakben som låg så fel det kunde.
Pållan mår iallafall bra!
Så…
Cinna 070-518 5234
Men Cinna!!! Så fruktansvärt tragiskt.
Men som du säger, tur att mamma häst mår bra.
Fy vad tråkigt Cinna. Tänker på dig och håller tummarna för mamma häst.
Amor vincit omnia 

Nej, vad tråkigt! Håller tummarna att allt går bra med stoet!
Tack för er omtanke.
Har anmält henne till ammajouren; vem vet, det kanske kan hjälpa någon annan.
Ska jag försöka mjölka ut råmjölk att lägga på lager?
Ni som har varit i den här situationen, hur länge ska jag låta henne ha kvar fölet? Försökte ta ut henne för en liten stund seda, men hon blev väldigt orolig då. Verkar vara väldigt öm i muskler/leder/ledband i bakdelen så jag vill inte stressa upp henne så hon springer som en tok i hagen.
Råmjölk i frysen är aldrig fel.
Ang fölet märker du nog när hon är "färdig".De brukar förstå efter ett tag att fölet är dött. Det är ju obehagligt att ha den ligga i värmen, men efter ett dygn brukar stoet ge sig.

Jag beklagar Cinna!
Skönt att stoet verkar må bra
#4 - som sagt, ta vara på råmjölken! Om inte annat så kan den vara super att kunna ge om det kommer ett alldeles nyfött föl som behöver amma… Annars sparar du den i frysen till nästa år, för eventuellt behov då.
Låt henne ha fölet hos sig tills hon accepterat att den inte lever, då kan du ta bort den.
Beklagar att det gick illa!
Beklagar fölet..
Vi mista vårat föl på 29 dygnet ifjol( var nästan 28 g varmt på dagarna ) och det tog 2 nätter för henne att acceptera sen kom hon på kvällen o ville in med mig..
Iår kastade hon 6 v för tidigt, och då hade hon fölis med sig två dagar (o en natt) i boxen sen så struntade hon i att jag bar bort honom..
Så det tar nog inte för lång tid.
Tack allihopa!
Vi har just haft ett litet föl här som testade om han kunde få komma till och bli adopterad.
Vi hade flyttat bort "hennes" föl, bytt box och använde efterbörden för att få fölis att lukta rätt. Inget hjälpte dock… Vi höll på i ett par timmar men Yasmina bara slog ifrån och högg vilt omkring sig *ledsen suck*
Släppte ut henne i hagen nu med med det andra stoet och efter ett varv, gnäggandes och letandes, så är hon nu lugn och betar igen. Vilken dag…
Känns iallafall som om vi gav dem båda en ärlig chans.
Någon admin kan ju låsa tråden nu, vi gör inget mer försök utan låter henne sina.